-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Elektrisk pickup på vei:
Flere Maxus-valg
Elektriske varebiler vil i noen tid framover være viktigst, men utvidet el-personbilprogram løfter kinesiske Maxus i Norge, Elektriske varebiler vil i noen tid framover være viktigst, men utvidet el-personbilprogram løfter kinesiske Maxus i Norge,
Euniq 6 representerer det nye. Men den store flerbruksbilen Euniq 5 får nå et løft i form av dashbordoppgraderinger og større batteripakke. 52,5 kWt og 260 km rekkevidde har vært største kritikk mot 7-seteren.
Nå hives én sitteplass ut i andre seterad slik at det blir fire «kapteinstoler» tilbake foran de sammenleggbare setene i tredje rad. Det gjør det mulig å montere inn 70 kWt-batteriet fra Euniq 6 og vips, så øker rekkevidden til 345 km.
Øker gjør også prisen, med 20.000 kroner, til 419.900 kroner. Ombygningskostnader til to-seters varebil drar opp prisen med ytterligere 20.000 kroner.
Pickup kommer
Så jobbes det også med å få hjem en elektrisk pickup, Maxus e-T90. En prototype med kinesiske spesifikasjoner er allerede her. T-90 ble satt i produksjon i Kina i fjor med dieselmotor som alternativ til elektrisk drivlinje. RSA håper å lansere den 5,36 meter lange el-varianten i siste halvår.
Særlig mange spesifikasjoner er ikke kjent annet enn at den elektriske pakken yter 177 hk (samme som i Eumiq 5 og 6) og at batteripakken på 88,5 kWt skal holde til drøyt 400 WLTP-målte kilometer. Om nyttelast og tilhengervekt foreligger ingen opplysninger.
Hva prisen blir sier RSA foreløpig ikke noe om, men som alle andre elbiler kommer den avgifts- og momsfri til landet, og blir uten tvil rimeligste 5-seters pickup.
Siden oppstarten i Norge for to år siden og fram til skrivende stund har Maxus levert 1635 varebiler og 417 personbiler.