-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Elektrisk pickup på vei:
Flere Maxus-valg
Elektriske varebiler vil i noen tid framover være viktigst, men utvidet el-personbilprogram løfter kinesiske Maxus i Norge, Elektriske varebiler vil i noen tid framover være viktigst, men utvidet el-personbilprogram løfter kinesiske Maxus i Norge,
Euniq 6 representerer det nye. Men den store flerbruksbilen Euniq 5 får nå et løft i form av dashbordoppgraderinger og større batteripakke. 52,5 kWt og 260 km rekkevidde har vært største kritikk mot 7-seteren.
Nå hives én sitteplass ut i andre seterad slik at det blir fire «kapteinstoler» tilbake foran de sammenleggbare setene i tredje rad. Det gjør det mulig å montere inn 70 kWt-batteriet fra Euniq 6 og vips, så øker rekkevidden til 345 km.
Øker gjør også prisen, med 20.000 kroner, til 419.900 kroner. Ombygningskostnader til to-seters varebil drar opp prisen med ytterligere 20.000 kroner.
Pickup kommer
Så jobbes det også med å få hjem en elektrisk pickup, Maxus e-T90. En prototype med kinesiske spesifikasjoner er allerede her. T-90 ble satt i produksjon i Kina i fjor med dieselmotor som alternativ til elektrisk drivlinje. RSA håper å lansere den 5,36 meter lange el-varianten i siste halvår.
Særlig mange spesifikasjoner er ikke kjent annet enn at den elektriske pakken yter 177 hk (samme som i Eumiq 5 og 6) og at batteripakken på 88,5 kWt skal holde til drøyt 400 WLTP-målte kilometer. Om nyttelast og tilhengervekt foreligger ingen opplysninger.
Hva prisen blir sier RSA foreløpig ikke noe om, men som alle andre elbiler kommer den avgifts- og momsfri til landet, og blir uten tvil rimeligste 5-seters pickup.
Siden oppstarten i Norge for to år siden og fram til skrivende stund har Maxus levert 1635 varebiler og 417 personbiler.