-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Biloppretter
Bilskadesenteret Voss AS
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Innkjøper
Møller Bil AS
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Serviceingeniør
Hyundai Motor Norway
-
Vedlikeholdstekniker
Bertel O. Steen Drammen
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Elektrisk pickup på vei:
Flere Maxus-valg
Elektriske varebiler vil i noen tid framover være viktigst, men utvidet el-personbilprogram løfter kinesiske Maxus i Norge, Elektriske varebiler vil i noen tid framover være viktigst, men utvidet el-personbilprogram løfter kinesiske Maxus i Norge,
Euniq 6 representerer det nye. Men den store flerbruksbilen Euniq 5 får nå et løft i form av dashbordoppgraderinger og større batteripakke. 52,5 kWt og 260 km rekkevidde har vært største kritikk mot 7-seteren.
Nå hives én sitteplass ut i andre seterad slik at det blir fire «kapteinstoler» tilbake foran de sammenleggbare setene i tredje rad. Det gjør det mulig å montere inn 70 kWt-batteriet fra Euniq 6 og vips, så øker rekkevidden til 345 km.
Øker gjør også prisen, med 20.000 kroner, til 419.900 kroner. Ombygningskostnader til to-seters varebil drar opp prisen med ytterligere 20.000 kroner.
Pickup kommer
Så jobbes det også med å få hjem en elektrisk pickup, Maxus e-T90. En prototype med kinesiske spesifikasjoner er allerede her. T-90 ble satt i produksjon i Kina i fjor med dieselmotor som alternativ til elektrisk drivlinje. RSA håper å lansere den 5,36 meter lange el-varianten i siste halvår.
Særlig mange spesifikasjoner er ikke kjent annet enn at den elektriske pakken yter 177 hk (samme som i Eumiq 5 og 6) og at batteripakken på 88,5 kWt skal holde til drøyt 400 WLTP-målte kilometer. Om nyttelast og tilhengervekt foreligger ingen opplysninger.
Hva prisen blir sier RSA foreløpig ikke noe om, men som alle andre elbiler kommer den avgifts- og momsfri til landet, og blir uten tvil rimeligste 5-seters pickup.
Siden oppstarten i Norge for to år siden og fram til skrivende stund har Maxus levert 1635 varebiler og 417 personbiler.