-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
Elektrisk pickup på vei:
Flere Maxus-valg
Elektriske varebiler vil i noen tid framover være viktigst, men utvidet el-personbilprogram løfter kinesiske Maxus i Norge, Elektriske varebiler vil i noen tid framover være viktigst, men utvidet el-personbilprogram løfter kinesiske Maxus i Norge,
Euniq 6 representerer det nye. Men den store flerbruksbilen Euniq 5 får nå et løft i form av dashbordoppgraderinger og større batteripakke. 52,5 kWt og 260 km rekkevidde har vært største kritikk mot 7-seteren.
Nå hives én sitteplass ut i andre seterad slik at det blir fire «kapteinstoler» tilbake foran de sammenleggbare setene i tredje rad. Det gjør det mulig å montere inn 70 kWt-batteriet fra Euniq 6 og vips, så øker rekkevidden til 345 km.
Øker gjør også prisen, med 20.000 kroner, til 419.900 kroner. Ombygningskostnader til to-seters varebil drar opp prisen med ytterligere 20.000 kroner.
Pickup kommer
Så jobbes det også med å få hjem en elektrisk pickup, Maxus e-T90. En prototype med kinesiske spesifikasjoner er allerede her. T-90 ble satt i produksjon i Kina i fjor med dieselmotor som alternativ til elektrisk drivlinje. RSA håper å lansere den 5,36 meter lange el-varianten i siste halvår.
Særlig mange spesifikasjoner er ikke kjent annet enn at den elektriske pakken yter 177 hk (samme som i Eumiq 5 og 6) og at batteripakken på 88,5 kWt skal holde til drøyt 400 WLTP-målte kilometer. Om nyttelast og tilhengervekt foreligger ingen opplysninger.
Hva prisen blir sier RSA foreløpig ikke noe om, men som alle andre elbiler kommer den avgifts- og momsfri til landet, og blir uten tvil rimeligste 5-seters pickup.
Siden oppstarten i Norge for to år siden og fram til skrivende stund har Maxus levert 1635 varebiler og 417 personbiler.