-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Lillebror til MX-5?
MX-5 er ganske unik i sitt segment. Er det derfor Mazda nå vurderer å lansere en mindre roadster?
Egentlig er MX-5 nærmest blottet for konkurranse på det norske markedet. Ikke at det er mangel på kompakte cabrioleter på markedet, men når vi snakker toseters sportslige roadstere, blir utvalget svært begrenset.
På bruktmarkedet får du fortsatt tak i Toyota MR2 og MG-F / TF, men disse er for lengst ute av produksjon. Alternativet er å skule til langt dyrere modeller fra for eksempel BMW, Audi og Mercedes. Eller strekke deg mot Nissans Z.
Derfor ser Mazda muligheter til å få et nytt ben til å stå på. De har jo hatt formidabel suksess med sin MX-5, verdens suverent mest solgte roadster, gjennom to tiår. Kanskje er det nettopp en rimelig, ujålete roadster bilentusiaster vil unne seg i økonomiske nedgangstider.
Ryktene forteller at en MX-2, om Mazda gir klarsignal, kan være i produksjon i 2013. Designet vil være inspirert av de mange konseptbiler vi har møtt de senere årene samt designspråket vi har vent oss til gjennom nye Mazda3 og Mazda6.
Foreløpig er dette rene spekulasjoner basert på datamanipulerte illustrasjoner. Det er derfor alt for tidlig å spekulere i motorer og drivlinjer, men kompakt blokk med turbomating er neppe et dumt forslag.
HER ER NOEN AV MAZDAS KONSEPTBILER
Vi er trygge på at en MX-2 ville finne sine tilhengere, akkurat MX-5 har sine entusiastklubber over hele kloden.