-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Første glimt av stor Mazda-SUV
Mazda har sluppet det første eksteriørbildet av CX-8, en SUV med tre seterader som skal på markedet i Japan.
Det er et par måneder siden vi skrev om CX-8 første gang, men den gang hadde vi kun et interiørbilde som illustrasjon.
Nå sender Mazda ut det første eksteriørbildet, uten at vi blir så mye klokere av den grunn.
Slik den fremstår på profilbildet ser den nærmest ut som en forvokst Mazda6 stasjonsvogn, så vi må nok ha flere elementer inn i bildet for å danne oss et mer realistisk inntrykk.
Bilen er ikke mer enn 490 cm lang, 10 cm mer enn sekseren, men vi blir lovet at den har komfort nok for seks eller syv personer fordelt på tre seterader. Høydeforskjellen mellom de to er hele 26 cm.
Drivlinjen består av en 2,2-liters dieselmotor og sekstrinns automatkasse. Antall hester? Firehjulsdrift? Aner ikke foreløpig, vi må vente til nærmere lanseringen.
Heller ikke et ord om markedsføring andre steder enn i Japan, men der skal den lanseres innen årets utgang.
Med firehjulsdrift kunne den kanskje finne noen kjøpere med behov for tre seterader i Norge, som et alternativ til Peugeot 5008, Skoda Kodiaq og Renault Koleos.
Det er i alle fall en trend i Vest-Europa at SUV-er, eller crossovere, tar over for de tidligere MPV-ene (flerbruksbiler på norsk). Og tre seterader synes i slike tilfeller viktigere enn firehjulsdrift som jo er noe bare vi nordboere samt alpefolket er opptatt av.