Renault Megane
Renault Megane

Renault Megane
Renault Megane

Renault Megane
Renault Megane

Renault Megane
Renault Megane

Renault Megane
Renault Megane

Renault Megane
Renault Megane

Renault Megane
Renault Megane

Renault Megane
Renault Megane

Renault Megane
Renault Megane

Renault Megane
Renault Megane

Renault Megane E-Tech
Renault Megane E-Tech

Renault Megane E-Tech
Renault Megane E-Tech

Renault Megane E-Tech
Renault Megane E-Tech

Renault Megane E-Tech
Renault Megane E-Tech

Renault Megane E-Tech
Renault Megane E-Tech

Renault Megane E-Tech
Renault Megane E-Tech

Renault Megane E-Tech
Renault Megane E-Tech

Renault Megane E-Tech
Renault Megane E-Tech

Renault Megane E-Tech
Renault Megane E-Tech

Renault Megane E-Tech
Renault Megane E-Tech

Renault Megane E-Tech
Renault Megane E-Tech

Renault Megane stasjonsvogn
Renault Megane stasjonsvogn

Renault Megane stasjonsvogn
Renault Megane stasjonsvogn

Renault Megane RS
Renault Megane RS

Renault Megane RS
Renault Megane RS

Renault Megane RS Trophy
Renault Megane RS Trophy

Renault Megane RS Trophy
Renault Megane RS Trophy

Renault Megane RS Trophy
Renault Megane RS Trophy

Renault Megane RS Trophy
Renault Megane RS Trophy

Renault Megane RS Trophy
Renault Megane RS Trophy

Renault Megane RS Trophy
Renault Megane RS Trophy

Ny Megane kan bli attraktiv i Norge

Når Renault oppgraderer sin populære Megane er det spesielt en detalj som kan booste salget i Norge.

Publisert Sist oppdatert

Vi varslet denne oppgraderingen gjennom spionbilder og renderinger for en måned siden. Du skal kjenne modellen meget godt for å se endringene i eksteriøret som primært består av nye lykter med LED hovedlys.

Innendørs får den imidlertid tekniske oppgraderinger som er verd å merke seg. Den vertikale infotainmet-skjermen blir med videre, men får nå betjening inspirert av smarttelefoner. I tillegg erstattes det digitale speedometeret med en ny 10,2-tommers skjerm.

Bilen får også semi-autonome systemer på nivå to slik at den kjøre korte perioder med minimalt inngrep fra sjåførens side.

Men viktigst for Norge er utvilsomt Megane E-Tech, en ladbar hybrid med tilsvarende drivlinje som er annonsert for Captur.

Denne kombinerer en 1,6-liters bensinmotor med elektriske motorer for en samlet effekt på 160 hestekrefter.

Ifølge Renault kan bilen kjøres utslippsfritt i hastigheter opp til 135 km/t, og et batteri på 9,8 kWt skal gi en elektrisk rekkevidde på 50 kilometer etter WLTP-syklusen, og hele 65 km ved ren bykjøring.

I hybridmodus oppgir Renault at bilen har et CO2-utslipp på 40 gram per kilometer.

Først ut som ladbar hybrid blir Megane stasjonsvogn mens kombikupeen vil følge litt senere.

Toppmodellen i familien forblir Megane RS som har en effekt på hele 300 hestekrefter og et dreiemoment på 400 Newtonmeter.

Powered by Labrador CMS