-
Daglig leder
Møller Bil Øst AS
-
Avdelingsleder/Teknisk leder
Last og Tank AS
-
Selger
NDS-Group AS
-
Account Manager
Arval AS
-
Daglig leder
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Økonomi- og administrasjonsansvarlig
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Kundeansvarlig/Key Account Manager
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Bilskadereparatør
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Mekaniker
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilberger
REDGO Norway AS avd Oslo
-
Bilansvarlig
Bertel O. Steen Lørenskog
-
Salgskonsulent Næring
Toyota Romerike AS
-
Salgskonsulent
Porsche Center Son AS
-
Bilkontrollør
NAF senter Mastemyr
-
Innkjøpsansvarlig
Motor Part AS
-
Bilmekaniker
Sør Caravan AS
-
Mekaniker/tekniker
Birger N. Haug AS avd Asker og Bærum
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Gardermoen
-
Oppretter
Volmax
-
Bruktbilselger
Bertel O. Steen Vestfold AS
-
Næringsselger
RøhneSelmer AS
-
Digital innkjøper
Autoproff Norge AS
-
Digital selger
Autoproff Norge AS
-
Senterleder
NAF senter Stavanger
-
Mekaniker
Birger N. Haug Oslo
-
Teamleder
Birger N. Haug Oslo
-
Takstmann
AutoIn bilskadesenter AS
Ny Megane kan bli attraktiv i Norge
Når Renault oppgraderer sin populære Megane er det spesielt en detalj som kan booste salget i Norge.
Vi varslet denne oppgraderingen gjennom spionbilder og renderinger for en måned siden. Du skal kjenne modellen meget godt for å se endringene i eksteriøret som primært består av nye lykter med LED hovedlys.
Innendørs får den imidlertid tekniske oppgraderinger som er verd å merke seg. Den vertikale infotainmet-skjermen blir med videre, men får nå betjening inspirert av smarttelefoner. I tillegg erstattes det digitale speedometeret med en ny 10,2-tommers skjerm.
Bilen får også semi-autonome systemer på nivå to slik at den kjøre korte perioder med minimalt inngrep fra sjåførens side.
Men viktigst for Norge er utvilsomt Megane E-Tech, en ladbar hybrid med tilsvarende drivlinje som er annonsert for Captur.
Denne kombinerer en 1,6-liters bensinmotor med elektriske motorer for en samlet effekt på 160 hestekrefter.
Ifølge Renault kan bilen kjøres utslippsfritt i hastigheter opp til 135 km/t, og et batteri på 9,8 kWt skal gi en elektrisk rekkevidde på 50 kilometer etter WLTP-syklusen, og hele 65 km ved ren bykjøring.
I hybridmodus oppgir Renault at bilen har et CO2-utslipp på 40 gram per kilometer.
Først ut som ladbar hybrid blir Megane stasjonsvogn mens kombikupeen vil følge litt senere.
Toppmodellen i familien forblir Megane RS som har en effekt på hele 300 hestekrefter og et dreiemoment på 400 Newtonmeter.