-
Bilia Norge AS:
Takstmann, BMW Skøyen
-
Møller Bil Trondheim:
Nyttekjøretøyselger
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilmekaniker og PKK kontrollør
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Bilia X:
Plassjef, XPENG Lørenskog
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Hedin Performance Cars:
Servicemarkedsleder
-
Hedin Performance Cars:
Servicerådgiver
-
Hedin Performance Cars:
Delelagerekspeditør
-
Møller Bil Ensjø - Møller Bil Etterstad:
Bilmekanikere og fagteknikere
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Møller Bil Gjøvik:
Fagtekniker
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Bilglassmontør
-
Møller Bil AS:
Bruktbilselger
-
Namdal Bilskade AS:
Bilskadereparatør
-
NAF Senter Bergen:
Bilmekaniker
-
RSA BIL Trondheim:
Selger nybil BYD
-
Bauda AS:
Daglig leder
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Team Verksted AS:
Varebilmekaniker og lastebilmekaniker
-
Tyretrust Norge AS:
Key Account Manager -Salgsansvarlig
-
Bilia Norge:
Bruktbilsjef, Hamar
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Selger Mercedes-Benz nyttekjøretøy
-
Harald A. Møller AS:
Teknisk instruktør
-
Lexus Fredrikstad:
Salgskonsulent
-
MAN Truck & Bus:
Salgskonsulent Trucks
-
MAN Truck & Bus:
Key Account Manager
-
Motortechnik:
Kundemottaker og Bilmekaniker
-
Porsche Center Oslo:
Selger nye Porsche
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Mercedes-AMG PureSpeed
Legger siste hånd på ny Speedster
Mercedes-AMG viste i vår en Speedster. Nå legger de siste hånd på verket som skal bygges i svært begrenset opplag.
Bilen ble presentert i mai som PureSpeed, og nå skal det ville konseptet bygges i et begrenset opplag på 250 eksemplarer.
Prototype-testing er inne i sin siste fase, og stedene som benyttes er essensiell for å sikre at bilen får samme kvalitet som Mercedes-produkter, sier produsenten.
Som navnet indikerer, er PureSpeed akkurat det – en ren speedster uten tak eller frontrute. Små vindavvisninger i fronten på bilen hjelper med å blåse luften over sjåføren og en passasjer som likevel trenger hjelm om de skal kjøre i høyere hastigheter utenfor bysentra.
Halo på plass
Bilen har en «halo»-beskyttelse, tilsvarende det som brukes i Formel 1. De skal gi beskyttelse til fører og passasjer mot større gjenstander som kan komme gjennom luften og arbeider sammen med et par rollover-bøyler montert bak setene.
Mercedes-AMG har foreløpig ikke nevnt noe om ytelser. Toppmodellen i SL-familien – SL 63 S E Perfomance – har 816 hk, men for å opprettholde speedster-konseptet med lav vekt, vil trolig ikke hybrid-systemet bli med over til denne. I stedet blir det en ren 4,0-liters V8 under panseret.
Speedsteren er den første modellen i Mercedes’ Mythos-serie som skal produseres i små volum, og Mercedes har fått hjelp av Pininfarina som er eksperter på dette området. PureSpeed og fremtidige Mythos-modeller er en del av Mercedes’ strategi om å bygge færre biler med høyere margin som de som tilbys av submerkene AMG og Maybach. En Mayback SL ble nylig vist under Monterey CarWeek i California.