-
Møller Bil Oslo Vest:
Produksjonsleder
-
Svalbard Auto AS:
Mekaniker for personbil
-
Tryg:
Salgssjef i bilkanalen
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Personlig servicetekniker
-
If Skadeforsikring:
Teknisk inspektør, Storbil og Maskiner
-
Toyota Insurance Services:
Network Account Manager
-
HTS Packline:
Junior selger
-
Stangeland Maskin AS:
Mekaniker Kjøretøyverksted
-
Stangeland Maskin AS:
Lakkerer med fagansvar
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger Varebil
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Billakkerer, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Røyken
-
Vågsbygd bilverksted AS:
Biltekniker/mekaniker
-
Bilia Norge AS:
Mastertekniker, BMW Skøyen
-
Bilia Norge AS:
Servicemarkedssjef, Volvo Follo
-
Odda Bilsenter AS:
Teknisk leder
-
Odda Bilsenter AS:
Bilmekaniker
-
XPeng Motors Norway AS:
Area Manager
-
Statens vegvesen:
Utekontrollør Jessheim
-
Werksta Bergen:
Bilskadetakserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Mercedes-AMG PureSpeed
Legger siste hånd på ny Speedster
Mercedes-AMG viste i vår en Speedster. Nå legger de siste hånd på verket som skal bygges i svært begrenset opplag.
Bilen ble presentert i mai som PureSpeed, og nå skal det ville konseptet bygges i et begrenset opplag på 250 eksemplarer.
Prototype-testing er inne i sin siste fase, og stedene som benyttes er essensiell for å sikre at bilen får samme kvalitet som Mercedes-produkter, sier produsenten.
Som navnet indikerer, er PureSpeed akkurat det – en ren speedster uten tak eller frontrute. Små vindavvisninger i fronten på bilen hjelper med å blåse luften over sjåføren og en passasjer som likevel trenger hjelm om de skal kjøre i høyere hastigheter utenfor bysentra.
Halo på plass
Bilen har en «halo»-beskyttelse, tilsvarende det som brukes i Formel 1. De skal gi beskyttelse til fører og passasjer mot større gjenstander som kan komme gjennom luften og arbeider sammen med et par rollover-bøyler montert bak setene.
Mercedes-AMG har foreløpig ikke nevnt noe om ytelser. Toppmodellen i SL-familien – SL 63 S E Perfomance – har 816 hk, men for å opprettholde speedster-konseptet med lav vekt, vil trolig ikke hybrid-systemet bli med over til denne. I stedet blir det en ren 4,0-liters V8 under panseret.
Speedsteren er den første modellen i Mercedes’ Mythos-serie som skal produseres i små volum, og Mercedes har fått hjelp av Pininfarina som er eksperter på dette området. PureSpeed og fremtidige Mythos-modeller er en del av Mercedes’ strategi om å bygge færre biler med høyere margin som de som tilbys av submerkene AMG og Maybach. En Mayback SL ble nylig vist under Monterey CarWeek i California.