-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Eldre stjerne står for fall
SL-betegnelsen har vært benyttet kontinuerlig av Mercedes siden 1954. Nå er det snart klart for sjette generasjon.
Det startet med den legendariske ”måkevingebilen” 300 SL Gullwing i 1954, og året etter kom den første roadster-utgaven, 190 SL.
Første generasjonsskifte kom i 1963 og denne ble avløst av generasjon tre i 1972. Treeren fikk i sin tur en levetid på nesten 18 år før R129 overtok stafettpinnen i 1989 og ble solgt frem til 2002.
Da kom dagens modell på markedet – den første med automatisk hardtop. SL begynner altså igjen å trekke på årene, selv om den fikk en ansiktsløfting så sent som i 2008.
Nå er en generasjon VI inne i sin siste testfase, noe disse spionbildene fra Carparazzi bekrefter. Den nye modellen ser noe nettere ut enn dagens, og den får en mer oppreist grill – et kjennetegn overført fra SLS AMG og den kompakte SLK.
På den tekniske fronten er det jobbet intenst for å spare vekt i alle ledd – målet er nok å komme ned mot 1500 kg fra dagens ca 1750 kg. På motorsiden kan vi forvente økt effekt kombinert med betydelige utslippskutt.
Når nye SL kommer på markedet et stykke inn i 2012, kan kundene velge mellom 6- og 8-sylindrede utgaver. Trolig beholder de sine tradisjonelle betegnelser SL 350 og SL 500.
I tillegg kommer toppmodellen fra AMG for de som ønsker maks effekt og sportslige egenskaper. Det skal bli interessant å se om det også dukker opp en dieselbrenner etter hvert – det vil nok i så fall få mang en SL-entusiast til å gremmes.