-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Eldre stjerne står for fall
SL-betegnelsen har vært benyttet kontinuerlig av Mercedes siden 1954. Nå er det snart klart for sjette generasjon.
Det startet med den legendariske ”måkevingebilen” 300 SL Gullwing i 1954, og året etter kom den første roadster-utgaven, 190 SL.
Første generasjonsskifte kom i 1963 og denne ble avløst av generasjon tre i 1972. Treeren fikk i sin tur en levetid på nesten 18 år før R129 overtok stafettpinnen i 1989 og ble solgt frem til 2002.
Da kom dagens modell på markedet – den første med automatisk hardtop. SL begynner altså igjen å trekke på årene, selv om den fikk en ansiktsløfting så sent som i 2008.
Nå er en generasjon VI inne i sin siste testfase, noe disse spionbildene fra Carparazzi bekrefter. Den nye modellen ser noe nettere ut enn dagens, og den får en mer oppreist grill – et kjennetegn overført fra SLS AMG og den kompakte SLK.
På den tekniske fronten er det jobbet intenst for å spare vekt i alle ledd – målet er nok å komme ned mot 1500 kg fra dagens ca 1750 kg. På motorsiden kan vi forvente økt effekt kombinert med betydelige utslippskutt.
Når nye SL kommer på markedet et stykke inn i 2012, kan kundene velge mellom 6- og 8-sylindrede utgaver. Trolig beholder de sine tradisjonelle betegnelser SL 350 og SL 500.
I tillegg kommer toppmodellen fra AMG for de som ønsker maks effekt og sportslige egenskaper. Det skal bli interessant å se om det også dukker opp en dieselbrenner etter hvert – det vil nok i så fall få mang en SL-entusiast til å gremmes.