-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Mercedes kler av SLK
Tredje generasjon av Mercedes SLK nærmer seg klargjøring. På disse ferske spionbildene er det meste av kamuflasje fjernet.
Mens dagens SLK hadde en front som lignet på storebror McLaren SLR, med mye Formel 1-inspirasjon, får neste generasjon et nytt forbilde.
Her er det nemlig den nye muskelbilen, SLS AMG, som har gitt inspirasjon til fronten med en stor, sentralt plassert stjerne.
VI KJØRTE HJEM NORGES FØRSTE SLS AMG
Mercedes følger samme oppskrift som de har gjort siden debuten av første SLK i 1995. Bilen har et langt panser, to seter plassert nær bakakselen, og en takkonstruksjon som kjøres av eller på avhengig av vær og temperatur.
Den eneste reelle konkurrenten til SLK er BMW Z4 som også har adoptert en tilsvarende takløsning etter at første generasjon hadde kalesje.
LES: Vår om prøvekjørting av en sprek Z4
Skjønt eneste konkurrent – greier du deg med litt mindre motor, har jo Mazda et glimrende alternativ i sin MX-5. Den kan du jo få med både automatisk hardtop og med kalesje til drøyt halve prisen av hva BMW og Mercedes tar for sine rimeligste utgaver.
LES OM: Mazdas jubileumsmodell av MX-5
I startfasen vil nok neste SLK tilbys med sekssylindrede bensinmotorer, men etter hvert vil det sikkert også komme en 200 Kompressor-utgave med i underkant av 200 hester. Kanskje får vi også for første gang se en dieselmotor i den kompakte toseteren.
Hva vi regner som helt sikkert, er at AMG vil lage en ny toppversjon – trolig med en 3,5-liters V6 med dobbel turbo og nærmere 500 hester.
Det kan fortsatt ta nærmere et år før neste generasjon SLK kommer til Norge.