-
Salgssjef
Svalbard Auto AS:
-
Kunderådgiver logistikk
Svalbard Auto AS:
-
Mekaniker
Svalbard Auto AS:
-
Daglig leder
Mobile Asker AS
-
Operativ salgsansvarlig
Rental Group Mobility AS
-
Bilglassmontør Lørenskog og Ensjø
Cary Norway AS
-
Avdelingsleder Lørenskog
Cary Norway AS
-
Bilpleier- og Teknisk Klargjører
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Hønefoss AS
-
Marketing Communications Specialist
Mazda Motor Norge
-
Produktsjef
Rodin & Co AS
-
Leder forhandlersalg & Salgssjef
Sparebank 1 Finans Østlandet AS
-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
MG-Salgssjef
Norwegian Mobility Group AS
-
Dele og tilbehørs konsulent
Norwegian Mobility Group AS
-
MG Serviceinspektør / Garantibehandler
Norwegian Mobility Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Serviceleder Bilskade
Gromstad Auto AS:
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Daglig leder
Bilbransjens Opplæringskontor AS, Bergen
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Bilteknisk konsulent
NAF Senter Oslo
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Tekniker
NDS Group AS
-
Teamleder Service
NDS Group AS
-
Servicetekniker
NDS Group AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
-
Lastebilmekaniker
Bertel O. Steen Lastebil og Buss AS
-
Teamleder
Toyota Romerike AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Asker og Bærum AS
-
Kunderådgiver Logistikk
Toyota Asker og Bærum AS
-
Delelageransvarlig
AutoIn bilskadesenter AS
-
Produktsjef, ORA
Bilia Norge AS
-
Servicemarkedssjef, ORA
Bilia Norge AS
-
Innkjøp- og logistikkansvarlig, ORA
Bilia Norge AS
Elektrisk i kulda
Den første elektriske SUV-en fra Mercedes, EQC, er kommet Norge i meget begrenset antall. Men flere modeller er allerede under utvikling.
Mercedes presenterte nylig andre generasjon GLA, og den svenske Daimler-sjefen, Ola Källenius, røpte at den innen utgangen av 2020 også skal vises som elbil. Du trenger ikke vente lenge på å se den – her er EQA og tester i nordisk vinterklima.
Ifølge vår lanseringskalender kommer nye GLA til Norge i løpet av våren, men el-versjonen får du neppe se på veien før om et års tid selv om den muligens dukker opp på en messe eller via digital presentasjon neste høst.
Da vi først støtte på betegnelsen EQA på en konseptbil, på Frankfurt-utstillingen i 2017, var det på en A-klassebasert kombikupe. Men Mercedes følger selvsagt nøye med på markedsutviklingen og ser at det er SUV-er folk nå vil ha i alle kategorier.
Derfor velger de å benytte nye GLA som basis for sin foreløpig mest kompakte elbil.
Selv om bilen ser ut som en ordinær GLA, blir den avslørt som elbil av en grill uten luftinntak samt manglende eksosrør. Et par av bildene avslører også at en Model 3 er med som benchmark under testingen.
Les vår prøvekjøring av Mercdes-Benz EQC
Med hensyn til drivlinje, så regn med at den kan leveres med én eller to motorer for drift på bakhjulene eller alle fire. En rekkevidde på minst 400 kilometer er nær sagt obligatorisk i dagens marked, kanskje får den også mer kapasitet etter hvert.
Daimler har registrert en rekke betegnelser hos amerikanske patentmyndigheter, fra EQA200 og helt opp til EQA360.
Men det er antagelig ikke bare EQA som kommer på markedet i 2021 – trolig får du to nye alternativer med stjerne å velge mellom. Vår andre bildeserie viser nemlig en lett kamuflert EQB. Også her er likheten med de fossildrevne utgavene slående.
Begge disse bilene benytter en modifisert utgave av MFA2-plattformen – den som også ligger under den nye generasjonen kompaktmodeller fra Mercedes.
Den første modellen som skal bygges på en dedikert elbil-plattform blir EQS – flaggskipet vi fikk en forsmak på gjennom konseptbilen som sto på høstens Frankfurt-utstilling.