-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Meriva i OPC-utgave
Opel har en skikkelig OPC-drive for tiden. I neste utgave av BIL kan du lese om Astra, Zafira og Vectra i nye Opel Performance utgaver. Og nå forteller fabrikken at Meriva-versjonen skal ha premiere i Essen.
Vi kan vel si at Merivaen følger i hælene på OPC-Zafiraen som nå kan kalles Europas raskeste van. Dermed blir nok Meriva Europas raskeste mini-van. 222 km/t blir toppfarten på denne bomben.
Siden bilen er lavere og lettere enn Zafiraen er det vel også håp om at kjøreegenskapene ikke blir fullt så høyt-sete-aktig som i Zafiraen. Å kjøre den potente Zafiraen på de svingete veiene på Sicilia var, er de fleste enige om, en litt underlig opplevelse. Eller for å si det på en annen måte, den var ikke like mye landeveisracer som Astraen med den samme motoren.
180 hesters 1,6 liters turbomotoren som sitter i Merivaen burde kunne garantere for skikkelig driv, og de chassisgrepene som er gjort burde være i stand til å holde denne bilen skikkelig på veien ute for mye krengning og forstyrrende dynamikk. Med den kvaliteten Opel hadde fått på bremseavdelingen hos de tre andre modellene er vi sikre på at den biten også er tatt godt vare på her.
Eksteriørmessig har den fått den åpenbare OPC-behandlingen med ekstra innsalg foran, på sidene og bak. De trapesformede eksosrørene sitter sitt klare preg på det hele og med 205/45 på 7x17 tommere er det åpenbart at her menes det alvor.
Modellen skal koste 23.000 Euro, den skal være klar for kundene i februar og debuterer altså i Essen som åpner dørene den 25. november. (Av de 400.000 tilskuerne er det forresten ganske mange norske nå. Du klarer jo opp og ned på en helg, og 4. desember er siste dag.)