-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Meriva i OPC-utgave
Opel har en skikkelig OPC-drive for tiden. I neste utgave av BIL kan du lese om Astra, Zafira og Vectra i nye Opel Performance utgaver. Og nå forteller fabrikken at Meriva-versjonen skal ha premiere i Essen.
Vi kan vel si at Merivaen følger i hælene på OPC-Zafiraen som nå kan kalles Europas raskeste van. Dermed blir nok Meriva Europas raskeste mini-van. 222 km/t blir toppfarten på denne bomben.
Siden bilen er lavere og lettere enn Zafiraen er det vel også håp om at kjøreegenskapene ikke blir fullt så høyt-sete-aktig som i Zafiraen. Å kjøre den potente Zafiraen på de svingete veiene på Sicilia var, er de fleste enige om, en litt underlig opplevelse. Eller for å si det på en annen måte, den var ikke like mye landeveisracer som Astraen med den samme motoren.
180 hesters 1,6 liters turbomotoren som sitter i Merivaen burde kunne garantere for skikkelig driv, og de chassisgrepene som er gjort burde være i stand til å holde denne bilen skikkelig på veien ute for mye krengning og forstyrrende dynamikk. Med den kvaliteten Opel hadde fått på bremseavdelingen hos de tre andre modellene er vi sikre på at den biten også er tatt godt vare på her.
Eksteriørmessig har den fått den åpenbare OPC-behandlingen med ekstra innsalg foran, på sidene og bak. De trapesformede eksosrørene sitter sitt klare preg på det hele og med 205/45 på 7x17 tommere er det åpenbart at her menes det alvor.
Modellen skal koste 23.000 Euro, den skal være klar for kundene i februar og debuterer altså i Essen som åpner dørene den 25. november. (Av de 400.000 tilskuerne er det forresten ganske mange norske nå. Du klarer jo opp og ned på en helg, og 4. desember er siste dag.)