-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

Ny folkebil
En av Norges aller billigste elbiler
MG lanserer nå en ny billigmodell med betegnelse MG4 Electric Standard. Den har egenskaper og pris som kan gjøre den til den nye folkebilen.
Den elektriske kompaktmodellen er neste modell i vekststrategien til MG Motor. Den er sammen med Luxury-versjonen den første i en serie av modeller fra MG bygd på den intelligente nye plattformen MSP (Modular Scalable Platform).
Med en startpris på 285.900 kan nykommeren bli et attraktivt alternativ i kompaktbil-segmentet. Det er vel bare Nissan og Mazda som tilbyr elbiler til under 300.000 så vidt jeg kan se i vår nybilbase.
Bilen har en batteripakke med nettoeffekt på 51 kWt som skal gi en rekkevidde på inntil 350 kilometer (WLTP).
Motoren har en effekt på 125 kW (170 hk) og skal ta deg til 100 km/t i løpet av 7,7 sekunder og videre til en toppfart på 160 km/t.
Ombordlader (AC) på 6,6 kW leveres som standard. Batteriet kan under optimale forhold hurtiglades (DC) fra 10 til 80 prosent på 40 minutter med effekt på opptil 117 kW.
Den kompakte femdørsmodellen er 4287 mm lang, 1836 mm bred og 1504 mm høy, og er dermed en tøff utfordrer til f.eks. VW ID.3 som er priset fra 400.000 kroner og oppover.
Den lange akselavstanden på 2705 mm gir god innvendig plass. Bagasjeromsvolumet er fra 350 til 1165 liter.
MG4 Electric Standard er utstyrt med en rekke avanserte førerassistent- og sikkerhetssystemer. I tillegg til frontkollisjonsvarsler og automatisk nødbrems har alle versjonene adaptiv cruise control, køassistent, kjørefeltvarsler og filholderassistent som standard.
Du får også intelligent fjernlysassistent og automatisk fartsholder med trafikkskiltgjenkjenning. MG4 Electric Standard har parkeringsassistent som består av ultrasoniske sensorer på bakparten.
Innen 2025 skal MGs modellutvalg utvides til ti modeller for å imøtekomme de ulike behovene til kunder i ulike segmenter, fra bybiler til sportsbiler. MG er snart klare med flere modeller som byr på mye kjøreglede og det nyeste innen teknologi.
Tekniske data for MG4 Electric Standard
Design: | 5-dørs kompaktmodell |
Mål (L/B/H): | 4287 mm/1836 mm/ 1504 mm |
Akselavstand: | 2705 mm |
Sporvidde, foran/bak: | 1550 mm/1551 mm |
Egenvekt: | 1655 kg |
Totalvekt maks: | 2103 kg |
Tilhengervekt: | 500 kg |
Bagasjerom: | 350-1177 liter |
Lastekanthøyde: | 692 mm |
Maksimal effekt: | 125 kW/170 hk |
Maks dreiemoment: | 250 Nm |
Batteritype: | Litium-jern-fosfat-batteri |
Energiinnhold netto: | 51 kWt |
Akselerasjon: 0–50 km/t: 3,5 sekunder / 0–100 km/t: | 7,7 sekunder |
Topphastighet: | 160 km/t |
Rekkevidde WLTP: | 350 km |
Strømforbruk, blandet kjøring: | 170 Wt/km |
Maksimal ladeeffekt (DC): | 117 kW |
Maksimal ladekapasitet (AC): | 6,6 kW |