-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Spesial for India
Også MG henger seg på mikrobølgen
Vi har vært borti noen mikrobiler i det siste. En åpenbar løsning på storby-utfordringer av den typen vi ikke har i Norge. Derfor er ikke disse bilene veldig aktuelle for det norske markedet.
Akkurat denne er forresten bare aktuell for India – dette er nemlig en bil som MG-eieren, SAIC, klistrer mange forskjellige logoer på.
Når den selges i Kina heter den Wuling Air EV, mens den i Egypt blir solgt som Chevrolet Spark EV. Det er bare i India den skal hete MG, med modellnavn Comet.
No-frills bil kaller produsenten den. Ikke’no tøv-bilen – en betegnelse som ser ganske riktig ut.
Den er forholdsvis mager, men har tross alt et 10,25-tommers display for infotainment og støtter både Android Auto og Apple CarPlay med smartfon-speiling.
Den er jo ment for Generasjon Z!
Blokkeringsfrie bremser (ikke alltid en selvfølge i deler av verden), ryggekamera, parkerings-sensorer og doble airbags foran hører også med.
Bilen kommer bare med ett trim-nivå, men det finnes et imponerende antall klistremerker du kan dekorere den med.
Du har jo i så fall litt overflate å boltre deg på. 297 x 151 x 164 cm måler den. Motoren er på 41 hk og driver bak.
Ikke et ord om prestasjoner, men det er ikke åpnet for salg ennå heller. Vi blir imidlertid fortalt at batteriet på 17,3 kWt har kapasitet til 230 km. Jeg undres hvilken syklus det er basert på.
Hurtiglading byr den imidlertid ikke på, du må regne med syv timer på en null til 100 % lading.
Jeg tror ikke Cecil Kimber, mannen som startet Morris Garage, så for seg at mikrobiler som denne noen gang skulle kjøre omkring med den berømte åttekanten på panseret.