-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

Spesial for India
Også MG henger seg på mikrobølgen
Vi har vært borti noen mikrobiler i det siste. En åpenbar løsning på storby-utfordringer av den typen vi ikke har i Norge. Derfor er ikke disse bilene veldig aktuelle for det norske markedet.
Akkurat denne er forresten bare aktuell for India – dette er nemlig en bil som MG-eieren, SAIC, klistrer mange forskjellige logoer på.
Når den selges i Kina heter den Wuling Air EV, mens den i Egypt blir solgt som Chevrolet Spark EV. Det er bare i India den skal hete MG, med modellnavn Comet.
No-frills bil kaller produsenten den. Ikke’no tøv-bilen – en betegnelse som ser ganske riktig ut.
Den er forholdsvis mager, men har tross alt et 10,25-tommers display for infotainment og støtter både Android Auto og Apple CarPlay med smartfon-speiling.
Den er jo ment for Generasjon Z!
Blokkeringsfrie bremser (ikke alltid en selvfølge i deler av verden), ryggekamera, parkerings-sensorer og doble airbags foran hører også med.
Bilen kommer bare med ett trim-nivå, men det finnes et imponerende antall klistremerker du kan dekorere den med.
Du har jo i så fall litt overflate å boltre deg på. 297 x 151 x 164 cm måler den. Motoren er på 41 hk og driver bak.
Ikke et ord om prestasjoner, men det er ikke åpnet for salg ennå heller. Vi blir imidlertid fortalt at batteriet på 17,3 kWt har kapasitet til 230 km. Jeg undres hvilken syklus det er basert på.
Hurtiglading byr den imidlertid ikke på, du må regne med syv timer på en null til 100 % lading.
Jeg tror ikke Cecil Kimber, mannen som startet Morris Garage, så for seg at mikrobiler som denne noen gang skulle kjøre omkring med den berømte åttekanten på panseret.