-
Billakkerer
Møller Bil Romerike AS
-
Konsernleder
Albjerk Bil AS
-
Daglig leder
Motor Forum AS, Drammen
-
Bilkonsulent/Plassjef
Autoringen Bergen AS
-
Takstansvarlig / Skadekoordinator
Møller Bil Romerike AS
-
Mekaniker
Bertel O. Steen Jessheim AS
-
Mercedes-Benz mekaniker
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Salgssjef
Svalbard Auto AS:
-
Kunderådgiver logistikk
Svalbard Auto AS:
-
Mekaniker
Svalbard Auto AS:
-
Daglig leder
Mobile Asker AS
-
Operativ salgsansvarlig
Rental Group Mobility AS
-
Bilglassmontør Lørenskog og Ensjø
Cary Norway AS
-
Avdelingsleder Lørenskog
Cary Norway AS
-
Bilpleier- og Teknisk Klargjører
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Hønefoss AS
-
Produktsjef
Rodin & Co AS
-
Leder forhandlersalg & Salgssjef
Sparebank 1 Finans Østlandet AS
-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
MG TF: Tro mot røttene
Britiske sportsbiler har lange tradisjoner, og selv i dag omsettes klassiske tosetere fra 60- og 70-tallet for svimlende summer. Om MG TF blir en ny klassiker, kan vi ikke love. Men vi ser ikke bort fra det.
Med midtstilt motor og trekk på bakhjulene følger den selve oppskriften på en sportslig roadster. Legg til en turtallsvillig og trekkvillig motor med et herlig lydbilde, så er du svært nær den ideelle ego-bilen.
Trangt
Setene gir svært god sidestøtte, men disse er plassert så langt ut mot sidene at velvoksne sjåfører får trang plass ved venstre skulder, noe som føltes plagsomt på svingete veier som krever to hender på rattet. Vi gir også et minus for manglende fothviler for venstrefoten og detaljer i billig, blank plast (som skulle forestille aluminium). Her burde MG ha spandert noen kroner ekstra på ekte vare eller latt plasten fremstå som plast.
Bilen var uten sammenligning den mest sportslige og morsomme i vår karavane. Styring og gear-overføring er svært presise, og på mange måter minner MGen om en løpsbil. Det sportslige chassiset gjør imidlertid at bilen må gjetes hele tiden på ujevn asfalt, og som en udressert valp stikker den så fort den minste mulighet byr seg.
Manuelt og kjapt
Bagasjeplassen er absolutt brukbar for to personer, men vi var glade for at solen skinte på vår ferd slik at vi slapp å sitte innestengt under den trange kalesjen uten klimaanlegg (som må bestilles som ekstrautstyr). Taket på vår MG TF var helt manuelt, og dermed det raskeste å både heise og senke.
MG TF har priser fra 280.000 kroner med 1,6-liters motor på 116hk. Eksemplaret vi kjørte var en velutstyrt jubileumsutgave med 160hk og en prislapp på kr 345.000. MG TF er en virkelig morsom bil som skapt for norske landeveier, og vi antar at modellene med mindre motor byr på like mye kjøreglede selv om du bruker litt lenger tid på akselerasjonen.
J | L |
Midtstilt motor og bakhjulstrekk | Faket aluminium |
Presis styring og gearing | Trangt ved venstre skulder |
Brukbart bagasjerom | Mangler fothviler |