-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
MG ZT 160: Rover med løpesko
Der Rover skal være britisk eleganse og komfort, er MG den sportslige tvillingen. MG ZT gjør en god jobb i så måte.

Først publisert i BIL 10 - 2004.
Rover 75 er en elegant bil som har fått en ansiktsløftning på 2005 modellene, og MG ZT har fått samme behandling. Tydeligst ser man det på de doble frontlyktene som nå er smeltet sammen og skjærer ned i støtfangeren. Dessverre ser selve grillen fortsatt litt plastikkaktig ut.
Det er ikke få som snur seg etter bilen ute på veien. Vi velger å tro at det skyldes pene linjer, ikke fordi MG ZT er et sjeldent syn her til lands. Innvendig er den typisk britiske stilen med edeltre og lyse farger hos Rover byttet ut MGs mer sportslige trekk. Det fungerer godt, og man finner lett en sittestilling som passer.
Under panseret jobber det en 1,8-liters firer med turbo som ikke skuffer. Sammen med den manuelle gearkassa sørger den for å oppmuntre til frisk kjøring på landevei, men gjør seg også til behagelig motorvei-cruising. Forbikjøringsressursene er overraskende gode.
Med 18-tommers lavprofildekk ligger bilen stødig på veien, og den kjennes stiv ut. Kanskje for stiv for mange. Styringen er herlig direkte, sånn som vi liker det på sportslige biler. Men under sterk akselerasjon hugger dekkene etter grep, og fronten blir litt lett. Verken antispinn eller stabilitetskontroll er tilgjengelig.
Som en Rover 75 i treningstøy og med løpesko gjør MG ZT et godt inntrykk. I forhold til en del konkurrenter kan den virke noe umoderne, men den har samtidig særpreg.
MG ZT 160
Pris: kr. 379.900
Motor: 4-sylindret. Turbo m/ladeluftkjøler. 1796 ccm. 118 kW (160 hk) v/5500 o/min. 215 Nm v/2100 o/min.
Mål og vekt: LxBxH: 474 x 178 x 141 cm. Akselavstand: 274 cm. Egenvekt m/fører: 1535 kg.
Dekk: 225/45R18.
Bagasjerom: 432 liter (VDA).
Tankvolum: 65 liter.
Aks. 0 - 100 km/t: 8,9 sek
Toppfart: 220 km/t
Forbruk blandet kjøring: 0,81 l/mil
CO2-utslipp: 194 g/km