-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

Nytt merke til Norge
Salgsstart for spektakulære MHero
Den helelektriske og luksuriøs terreng-SUV-en MHero er klar for norske bilkjøpere. Bilen er allerede tilgjengelig gjennom Electric Ways Experience Center i Oslo, og skal etter hvert rulles ut via forhandlere i Bergen, Trondheim og Stavanger.
– Vi har brukt litt lengre tid enn planlagt på å få MHero salgsklar i Norge, men endelig er den her og vi gleder oss til å se bilen rulle ut på norske veier, sier Torje Aleksander Sulland, CEO i Electric Way, som er eksklusiv importør og distributør av de kinesiske elbilmerkene Voyah, Dongfeng og MHero.
Prototypen av MHero ble vist frem i Kina allerede i 2022, og har lenge blitt omtalt som en elektrisk utgave av terrengklassikeren Hummer (Humvee) og Teslas Cybertruck. Utvalgte europeiske journalister fikk teste bilen under et besøk på MHero-fabrikken før sommeren, og nå er den altså klar for salg i Norge.
– Bilen er tilgjengelig i vårt Experience Center i Klingenberggata i Oslo hvis du ikke så den på Oslo Motorshow. Etter hvert vil MHero også selges via våre forhandlere i Bergen Trondheim og Stavanger, sier Sulland.
MHero representerer et helt nytt bilmerke i det norske markedet, og det er modellen "I" (romertall for 1) som nå rulles ut i Norge. M´en i navnet står for "Mengshi" – som betyr kriger på kinesisk.
Bilen er en luksuriøs femseters helelektrisk 4WD-SUV. Tøffingen er utstyrt med fire elmotorer, med en samlet effekt på 800 kW (tilsvarende 1088 hestekrefter).
Full-size
Fysisk har bilen en lengde på 4987 mm, en bredde på 2080 mm og rager1935 mm over asfalten. Akselavstanden er på 2950 mm.
Batteriet har kapasitet på 142 kWt (NMC batteri) og gir en rekkevidde på 450 km (WLTP). Maksimal ladehastighet er 100 kWh. Bilens egenvekten er på 3.293 kilo og tillatt totalvekt er 3.920 kg. I tillegg kan den trekke tilhenger på opptil 2500 kilo.
Den høye vekten betyr at klasse C-førerkort er påkrevet for å kunne kjøre MHero i Norge.
– Det sier seg selv at dette ikke er en bil for hvermansen, men vi har veldig god tro på at den vil appellere til en kjøpegruppe som liker tøffe og luksuriøse biler. I første omgang ser vi for oss å selge omlag 50 biler totalt i Norden, forklarer Sulland.
I Norge vil MHero være tilgjengelig fra 1.695.000 kroner.