-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
Ny Micra, mer moderat
Nissan Micra var i mange år en populær småbil. Dessverre vendte mange bilen ryggen da dagens modell ble lansert i 2003. Det håper Nissan snart å gjøre noe med.
Selv om våre ferske spionbilder er av elendig kvalitet, velger vi å publisere dem. De er nemlig de aller første vi har kommet over av neste generasjon Nissan Micra.
Og når vi i tillegg kan vise datamanipulerte illustrasjoner, får vi forholdsvis bra inntrykk av hvordan bilen vil ta seg ut når den kommer på markedet, trolig en gang i løpet av 2010.
V-plattform
Bilen skal bygges på en helt ny plattform fra Renault-Nissan-alliansen som får en V i betegnelsen. Denne skal danne grunnlag for en rekke forskjellige modeller, deriblant en liten flerbruksbil og en kompakt sedan.
Plattformen er utviklet med tanke på veistandarden i utviklingsland – hvilket burde gjøre den velegnet for Norge - men den skal tilpasses for bruk i vesten, får vi høre fra vår kilde.
Ifølge bladet AutoCar kan plattformen bære en bil på inntil 1600 kg og et dreiemoment på inntil 200 Nm. Dermed blir kraftigst mulige motor gruppens 1,5-liters turbodiesel.
Til beinet
Siden vektreduksjon er et hett tema for tiden, skal disse V-baserte modellene benytte inntil 18 prosent færre komponenter. Dashbordet settes for eksempel sammen av 28 biter mot normalt 56, mens antall komponenter i setet reduseres fra 85 til 50.
Aktuelle motorer for V-plattformen kan være 0,9- og 1,2-liters bensinmotorer med turbo, samt kompakte dieselutgaver opptil nevnte 1,5-liter.
Lette konstruksjoner i kombinasjon med relativt høyt dreiemoment, gir som kjent en bra kombinasjon av ytelser og forbruk.
En ny CVT (trinnløs) gearkasse skal være under utvikling, et element for økt komfort.