-
Bilia Norge AS:
Mastertekniker, BMW Skøyen
-
Bilia Norge AS:
Servicemarkedssjef, Volvo Follo
-
Odda Bilsenter AS:
Teknisk leder
-
Odda Bilsenter AS:
Bilmekaniker
-
XPeng Motors Norway AS:
Area Manager
-
Statens vegvesen:
Utekontrollør Jessheim
-
Werksta Bergen:
Bilskadetakserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Nok et merke
Nytt håp for små elbiler
Det er ikke bare i Europa man spør etter elbiler folk har råd til å kjøpe. Kineserne har det samme behovet. Dongfeng forsøker å gjøre noe med det, men sin nye NAMMI 01.
Dongfeng er gammel, etablert i 1969, har en rekke sidemerker og har nå lansert en kompakt bil som heter NAMMI 01 som går i salg i disse dager.
Spesifikasjonene er imidlertid fremdeles ikke kjent, men det er noen detaljer ved denne biler som gjør den spesielt interessant.
En pris tilsvarende 15.000 dollar er i seg selv interessant for en tre-dørs fireseter som ser ut til å ha god innvendig plass, som har en akselavstand på 265 cm (anslår observatører det til) og utvendige mål på 428 x 157 x 177 cm.
Vekten skal være under 1,5 tonn, ikke minst takket være et batteri med en energitetthet på 157 Wt/kg. Ingen andre detaljer foreløpig bortsett fra at det også blir sagt at dette er et faststoff-batteri.
Store ambisjoner
Det som er installert i bilen er på 42,5 kWt og det skal fint holde til 200 kilometer. Den lader 80 prosent på 15 minutter og driver en motor på 163 hk.
Fabrikken har store ambisjoner for denne modellen. Med et par versjoner til neste år, satser de på 400.000 biler i 2025.
De få bilene som befinner seg i dette markedet har vist at folk gjerne handler nedover nå – beskjedne (eller nøkterne?) egenskaper og utstyr og akseptabel pris er attraktivt.
Litt som Volkswagen har snakket om en stund, og omtrent der – eller kanskje litt under – der Tesla planlegger å posisjonere sin kommende modell 2.
Navnet NAMMI skal forresten stå for NanoMeter.
Det var da veldig beskjedent.
En nanometer tilsvarer som kjent (?) en milliondel av en millimeter!