-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

Nok et merke
Nytt håp for små elbiler
Det er ikke bare i Europa man spør etter elbiler folk har råd til å kjøpe. Kineserne har det samme behovet. Dongfeng forsøker å gjøre noe med det, men sin nye NAMMI 01.
Dongfeng er gammel, etablert i 1969, har en rekke sidemerker og har nå lansert en kompakt bil som heter NAMMI 01 som går i salg i disse dager.
Spesifikasjonene er imidlertid fremdeles ikke kjent, men det er noen detaljer ved denne biler som gjør den spesielt interessant.
En pris tilsvarende 15.000 dollar er i seg selv interessant for en tre-dørs fireseter som ser ut til å ha god innvendig plass, som har en akselavstand på 265 cm (anslår observatører det til) og utvendige mål på 428 x 157 x 177 cm.
Vekten skal være under 1,5 tonn, ikke minst takket være et batteri med en energitetthet på 157 Wt/kg. Ingen andre detaljer foreløpig bortsett fra at det også blir sagt at dette er et faststoff-batteri.
Store ambisjoner
Det som er installert i bilen er på 42,5 kWt og det skal fint holde til 200 kilometer. Den lader 80 prosent på 15 minutter og driver en motor på 163 hk.
Fabrikken har store ambisjoner for denne modellen. Med et par versjoner til neste år, satser de på 400.000 biler i 2025.
De få bilene som befinner seg i dette markedet har vist at folk gjerne handler nedover nå – beskjedne (eller nøkterne?) egenskaper og utstyr og akseptabel pris er attraktivt.
Litt som Volkswagen har snakket om en stund, og omtrent der – eller kanskje litt under – der Tesla planlegger å posisjonere sin kommende modell 2.
Navnet NAMMI skal forresten stå for NanoMeter.
Det var da veldig beskjedent.
En nanometer tilsvarer som kjent (?) en milliondel av en millimeter!