-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Nok et merke
Nytt håp for små elbiler
Det er ikke bare i Europa man spør etter elbiler folk har råd til å kjøpe. Kineserne har det samme behovet. Dongfeng forsøker å gjøre noe med det, men sin nye NAMMI 01.
Dongfeng er gammel, etablert i 1969, har en rekke sidemerker og har nå lansert en kompakt bil som heter NAMMI 01 som går i salg i disse dager.
Spesifikasjonene er imidlertid fremdeles ikke kjent, men det er noen detaljer ved denne biler som gjør den spesielt interessant.
En pris tilsvarende 15.000 dollar er i seg selv interessant for en tre-dørs fireseter som ser ut til å ha god innvendig plass, som har en akselavstand på 265 cm (anslår observatører det til) og utvendige mål på 428 x 157 x 177 cm.
Vekten skal være under 1,5 tonn, ikke minst takket være et batteri med en energitetthet på 157 Wt/kg. Ingen andre detaljer foreløpig bortsett fra at det også blir sagt at dette er et faststoff-batteri.
Store ambisjoner
Det som er installert i bilen er på 42,5 kWt og det skal fint holde til 200 kilometer. Den lader 80 prosent på 15 minutter og driver en motor på 163 hk.
Fabrikken har store ambisjoner for denne modellen. Med et par versjoner til neste år, satser de på 400.000 biler i 2025.
De få bilene som befinner seg i dette markedet har vist at folk gjerne handler nedover nå – beskjedne (eller nøkterne?) egenskaper og utstyr og akseptabel pris er attraktivt.
Litt som Volkswagen har snakket om en stund, og omtrent der – eller kanskje litt under – der Tesla planlegger å posisjonere sin kommende modell 2.
Navnet NAMMI skal forresten stå for NanoMeter.
Det var da veldig beskjedent.
En nanometer tilsvarer som kjent (?) en milliondel av en millimeter!