-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
![S60 Recharge T8, Thunder Grey](https://image.bilnorge.no/4036133.webp?imageId=4036133&x=0.00&y=12.00&cropw=100.00&croph=83.13&width=960&height=596&format=jpg)
Holder prisene
Volvo spanderer avgiftsøkningen
Volvo lanserer nå sine nye 2024-modeller og har valgt å skåne kundene for de planlagte avgiftsøkningene ved nyttår.
Ny vektavgift og innstrammingene i vektfradraget har skapt bekymringer for økte priser på ladbare hybrider, men Volvo har besluttet ikke å øke prisen som ville kommet som en følge av avgiftsøkningen.
– Med dette tilbudet kan vi tilby våre ladbare hybrider til gunstige priser også i 2023 og kundene blir skånet for avgiftsøkningene. Dette vil gjøre våre ladbare hybrider attraktive for kunder som ikke er klare for å kjøpe elbil ennå, sier Erik Trosby, kommunikasjonssjef i Volvo Car Norway.
Tilbudet gjelder for biler produsert på modellår 2024, som bestilles fra og med 1. januar 2023, og som er kjøpt hos en autorisert Volvo-forhandler og levert til kunder i 2023.
Raskere lading
Volvo Cars lanserte for ikke lenge siden en helt ny generasjon ladbare hybrider med lang rekkevidde, reduserte utslipp og bedre ytelser. 2024-bilene får nå ytterligere oppgraderinger med en ny og kraftigere ombordlader (fra 3.6kW ti4l 6.4kW). Med den nye ombordladeren kan ladetiden kortes ned fra ca. 5 timer til ca. 3 timer.
– Bilene har allerede fått mye lengre elektriske rekkevidde og sterkere elektrisk motor. Med raskere hjemmelading blir bilene enda mer praktiske for folk som ønsker å kjøre elektrisk i hverdagen, sier Trosby.
Kjører mye på strøm
Volvo Cars har tidligere analysert 13.450 norske ladbare hybrider for å se hvor mye de kjøres på ren elektrisitet. Analysen viste at omtrent halvparten av4 kjørestrekningen ble kjørt på ren elektrisitet – uten at forbrenningsmotoren var i gang.
– Nordmenn er de Volvo-kundene som kjører mest på strøm i hele verden og vi vet at de lader veldig ofte, sier Trosby.
Satser elektrisk
Volvo har en global strategi om være en ren elbilprodusent innen 2030, noe som er bransjeledende om man sammenligner med andre konvensjonelle bilprodusenter. I Norge vil selskapet nå dette tidligere, der over 80 prosent av bilene Volvo selger i dag er rene elbiler.
– Vi forventer en gradvis utfasing av ladbare hybrider fram mot 2025, men vi er ikke helt der ennå. Ladbare hybrider har en relevant og miljøvennlig lavutslippsteknologi for dem som trenger lang rekkevidde i hverdagen og som har mobilitetsbehov som elbilene på markedet ikke kan levere på ennå. Eksempelvis om man bor i distrikts-Norge, sier Trosby.
Volvo har nylig også styrket sitt tilbud på rene elbiler. I november ble flaggskipet EX90 lansert, og i desember lanserte Volvo nye modellvarianter av de populære elbilene XC40 og C40, der blant annet lengre rekkevidde, raskere lading og bakhjulsdrift var blant høydepunktene.
I 2023 skal Volvo vise fram en liten elbil-SUV, som vil være mindre enn bilene i 40-serien.
Du finner oppdaterte priser og tekniske data i vår nybilbase.