-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Think again
Tenk – think – deg godt om før du kjøper en Think. Dette er langt fra noen billig bil.
Den lille norske elbilen som bokstavelig talt kortsluttet like etter årtusenskiftet er på veien igjen. Nå med mye mindre motstand enn før. God hjulpet av miljøbølgen og grønne forkjempere.
Til tross for dette knytter det seg faktisk ganske mye spenning til om den lille elbilprodusenten i Aurskog nå vil klare seg med den nye bilen.
Helt greit
BilNorge.nos utsendte har kjørt noen kilometer med den lille elbilen på landeveiene rundt Aurskog. Dette er kort og greit en kjekk liten trillebår. For det er det den er. Den er ganske stump som følge av den korte akselavstanden, men lettkjørt nok.
Støynivået er forbausende høyt selv i moderate hastigheter som 60 til 70 kilometer i timen. Støyisoleringen virker noe mangelfull. I tillegg kommer en ganske høyfrekvent hvining fra motorstyringssystemene. Sistnevnte gir helt klare assosiasjoner til trikkerute nummer 19: Majorstuen o/Briskeby.
Bilen har en innebygget hastighetssperre på 100 kilometer i timen, men opp til 80 går det helt greit.
200.000 kroner
Det er hva bilen koster når den kommer i salg neste år. I tillegg kommer leie av batteripakken. Det vil koste bileieren 975 kroner måneden pluss moms.
I tillegg kommer selvsagt nettleie og kilowattprisen på elektrisiteten. Think garanterer prisen på leie av batteripakken i fem år. Hvis effekten på batteriet faller til under 60 prosent før fem år er gått, erstattes batteripakken med en ny uten kostnad for kunden.
Den store fordelen med Think er at du kan kjøre gratis i bomringen, slipper årsavgift og kan dure forbi køen i kollektivfeltet. Ut over det er det ikke så mye bil du får for 200.000 kroner.
I et senere nummer av Bil kan du lese mer om bilen.