-
Bertel O. Steen AS:
Salgssjef Mercedes-Benz Minibuss
-
Jensen & Scheele AS:
Plassjef, Jensen & Scheele
-
Jensen & Scheele Bil AS:
Bruktbilansvarlig, Jensen & Scheele
-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Her er Toyotas BC-bil
Hydrogen- eller brenselcellebiler har eksistert lenge, men fra neste år starter Toyota kommersiell produksjon av slike. Da er det selvsagt tillatt å skille seg ut på utseende også.
Det har vært snakket om brenselceller som fremtidig energikilde for bilindustrien i en årrekke, og flere har sagt at innen 2020 skal teknologien være kommersielt tilgjengelig.
Mercedes, Honda, Hyundai, Toyota med flere har bygget prototyper som har vært testet ut i praksis.
Her i Bilforlaget har vi et par år kjørt en B-Klasse Fuel Cell som fungerer utmerket i det daglige – bortsett fra når den skal tankes. Det er nemlig sparsomt med stasjoner som tilbyr hydrogen, så rekkeviddeangst er et begrep vi har lært oss å leve med.
Neste år setter Toyota sin nye Fuel Cell Sedan i produksjon. Salget starter i Japan i april, mens USA og Europa følger etter i løpet av sommeren.
I Japan vil prisen ligge på rundt syv millioner yen, tilsvarende cirka 425.000 norske kroner. De sier foreløpig ikke noe om hva den skal koste i Europa, og heller ikke hvilke markeder som blir først ut.
Produksjonsbilen er svært lik på konseptet vi møtte i Japan høsten 2013, og man kan trygt anta at dette er en bil som vil vekke oppsikt i trafikken.
I Norge har hydrogendrevne biler stort sett de samme fordeler som elbiler, siden de kun slipper ut ren damp. Problemet er som nevnt tilgang på drivstoff – det er kun en håndfull stasjoner i hele Norge som tilbyr hydrogen.