-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

Skal til Norge i høst
Ny modell fra Voyah
En ting er at Dongfeng insisterer på å kalle seg akkurat det, noe helt annet er at de nå lanserer en ny global modell som det er vanskelig å uttale navnet på.
Jeg vet i hvert fall ikke hvordan det forventes at jeg skal uttale Zhiyin som er navnet på en ny bil fra Dongfeng.
Jeg vet også at noen hos importøren syns det er litt ugreit å markedsføre Dongfeng navnet. Det har gått greit til nå for man har kunnet gjemme det bort, men om ikke lenge skal de begynne å markedsføre det som kan bli Norges billigste bil. Box er modellnavnet, og merket ser fremdeles ut til å bli Dongfeng.
For et par dager siden viste Dongfeng enda en ny modell, en ganske stor SUV – 473 cm lang – som altså heter Zhiyin.
Konvensjonell
Forholdsvis konvensjonelt utseende SUV-er er noe Dongfeng egentlig ikke har drevet med før. Det er også nytt at de har utviklet en bil med Huawei – slik som denne gang. Bilen skal forresten bygges på samme sted der de bygger Nissan Ariya.
Dette er en bil som kommer fra Dongfengs New Energy divisjon og skal derfor (heldigvis) hete Voyah. Klar til å sendes ut på verdensmarkedet (som inkluderer Norge) fra september, fortelles det.
Opp til kunden
De har gjort slik som Peugeot forsøket seg med en periode. Gi kundene mulighet til å velge oppsyn.
Den kommer med en konvensjonell, glatt og strømlinjet front, og de kommer med en med tilsynelatende luftinntak og et ganske aggressivt uttrykk. Begge med avanserte lysorgel (192 LED-enheter på den tøffeste).
Bilen måler 423 x 194 x 165 cm, har en akselavstand på 290 cm og står på 20-tommers hjul.
Enten bakhjulsdrift (215 eller 230 kW) eller firehjulsdrift med 160 kW motorer både foran og bak. 77 kWt batteriet gir (kinesisk) 625 km for den bakhjulsdrevne. På norsk snakker vi 500 km. Men med en alternativ 109 kWt batteripakke snakker de om litt over 900 km. 800 V arkitektur gir 515 km rekkevidde på 15 minutter.