-
Salgssjef
Svalbard Auto AS:
-
Kunderådgiver logistikk
Svalbard Auto AS:
-
Mekaniker
Svalbard Auto AS:
-
Daglig leder
Mobile Asker AS
-
Operativ salgsansvarlig
Rental Group Mobility AS
-
Bilglassmontør Lørenskog og Ensjø
Cary Norway AS
-
Avdelingsleder Lørenskog
Cary Norway AS
-
Bilpleier- og Teknisk Klargjører
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Hønefoss AS
-
Produktsjef
Rodin & Co AS
-
Leder forhandlersalg & Salgssjef
Sparebank 1 Finans Østlandet AS
-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
MG-Salgssjef
Norwegian Mobility Group AS
-
Dele og tilbehørs konsulent
Norwegian Mobility Group AS
-
MG Serviceinspektør / Garantibehandler
Norwegian Mobility Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Serviceleder Bilskade
Gromstad Auto AS:
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Tekniker
NDS Group AS
-
Teamleder Service
NDS Group AS
-
Servicetekniker
NDS Group AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
-
Lastebilmekaniker
Bertel O. Steen Lastebil og Buss AS
-
Teamleder
Toyota Romerike AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Asker og Bærum AS
-
Kunderådgiver Logistikk
Toyota Asker og Bærum AS
-
Delelageransvarlig
AutoIn bilskadesenter AS
Smartere lading:

Fremtidens ladeteknolgi testes ut på Ski
De er rimelige, fleksible og belaster nesten ikke strømnettet. Ski blir nå Circle Ks internasjonale testarena for ladecontainere.
– Dette er første gang Circle K tester ut denne teknologien, i noe land. Ski blir altså først i verden, og det er mange som kommer til å følge nøye med på testarenaen vår fremover, sier Åse Bomann-Larsen, eiendomssjef i Circle K Norge.
Lader via batteri
Teknologien som skal testes er en såkalt ladecontainer. Containeren som nå reises i Ski består av to hurtigladere som kan lade opptil fire biler samtidig. Laderne brukes på normal måte, men er knyttet til et batteri som lades opp av strøm fra stasjonen på nabotomten, Circle K Ski.
Containeren er helnordisk. Strukturen er satt sammen av Stokke-selskapet Elywhere, mens Pixii fra Kristiansand har utviklet batteriet og finske Kempower står bak laderne.
– Ladere er dyre i etablering, særlig fordi du ofte må bygge en ny nettstasjon slik at vi får nok strøm. Ladecontainerne gir oss mulighet til å raskt bygge ut ladetilbudet, eller øke kapasiteten i perioder der vi vet etterspørselen vil være høy, sier Bomann-Larsen.
Men først skal teknologien altså testes ut på Circle K Ski – i samarbeid med grunneier Coop. Nå kan elbileiere i Ski og omegn lade bilen sin ved ladecontaineren, som står på en parkeringsplass ved siden av stasjonen.

– Valget av Ski som testarena er ikke tilfeldig. Vi ønsker å øke det kortsiktige ladetilbudet vårt her, uten å måtte investere i permanent infrastruktur. I tillegg ligger Ski nær Oslo, slik at vi kan følge nøye med underveis. Dessuten er det mange som eier elbil i Ski, og vi kan få jevn trafikk fra både privatbilister og yrkessjåfører, sier Bomann-Larsen.
Mange aktuelle stasjoner
Ingen land har flere elbiler per innbygger enn Norge, og de senere årene har Circle K etablert 350 ladestolper rundt om i landet. Eiendomssjefen til Circle K sier at dersom pilotprosjektet i Ski blir en suksess, vil det være aktuelt å utvide satsingen til flere steder i landet.
– Teknologien må fungere godt nok, og kundene må få en god ladeopplevelse. Det blir svært spennende å følge dette prosjektet fremover, sier Bomann-Larsen.