-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Mer CO2 fra nye biler
Mange var optimister da CO2-utslippene for nyregistrerte biler (i følge OFV) satte bunnrekord i januar. Men siden har det gått feil vei igjen.


Det var selvsagt en opphoping av diesel- og bensinbiler med lavt CO2-utslipp som ble registrert i januar og som gjorde at utslippstallene så svært gunstige ut. Spesielt sammenlignet med de to siste månedene av 2006, da flere importør hamstret inn de bilene som kom dårlig ut med nye avgifter.
I januar var snittutslippet av CO2 på 152 g/km for alle nyregistreringer – langt under toppen på over 200 g/km i desember 06.
Men siden januar har utslippstallene, ifølge Opplysningsrådet for Veitrafikken, gått i feil retning. I februar var det steget til 156 g/km mens mars viste 159 g/km. I april var utslippstallet på 160 g/km.
CO2-nivået har økt for både diesel- og bensinbiler som i april har snittutslipp på henholdsvis 158 og 165 g/km. Tilsvarende tall i januar var henholdsvis 152 og 155 g/km.
Ser vi bort fra Think og småbilene fra Smart, er det ikke uventet to franske merker som har lavest CO2-utslipp hittil i år – Peugeot (136 g/km) og Citroën (140 g/km). Mer overraskende er det nok at Kia (142 g/km) er deres nærmeste utfordrer.
Her er kurven for CO2-utslipp for nyregistrerte biler slik Opplysningsrådet for Veitrafikken fremstiller den.