-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
MyCar:
Innkjøper
Ny mulighet for borettslag
Beboere i borettslag og sameier har gjerne begrenset mulighet for lading av elbil hjemme. Nå trår Oslo kommune til med en hjelpende hånd.
Oslo kommune innfører en ny støtteordning for borettslag og sameier som ønsker å bygge ladeinfrastruktur for elbiler.
– 70 prosent av boligene i Oslo er i borettslag og sameier. Skal vi lykkes å redusere utslippene fra trafikken, er vi avhengig av at borettslagene bygger ut ladepunkter for elbil i høyt tempo, sier Heidi Sørensen, leder for Klimaetaten i Oslo kommune.
Oslo har vedtatt en av verdens mest ambisiøse klimastrategier. Transport står for to tredjedeler av utslippene i Oslo, og det er på dette området de kraftigste virkemidlene kommer.
Utbygging av ladeinfrastruktur er avgjørende for å øke andelen elbiler i trafikken.
Oppgradering
Tilskuddet er maksimalt 20 prosent av godkjente investeringskostnader, og begrenset oppad til 5.000 kroner per ladepunkt. Maksimalt tilskuddsbeløp per borettslag eller sameie er én million kroner.
Bygg under oppføring kan ikke søke om tilskudd, og det gis ikke tilskudd til selve ladepunktet.
– Vi forventer at støtteordningen vil bidra til rask etablering av flere ladepunkter, og har allerede fått henvendelse fra flere interesserte borettslag, sier Sørensen.
En plikt å tilrettelegge
– Hver fjerde solgte bil i Oslo er en elbil. Det er ingen tvil om at både beboere og boligkjøpere som vurderer borettslagsleiligheter vil vektlegge tilgang til lading. Derfor forventer vi stor pågang av søkere til den nye ordningen, sier Sørensen.
Støtteordningen åpner for søknader i dag (8.juni).
Du kan kontakte klimaetaten ved Oslo kommune via denne linken