-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

Vil gjøre hverdagen enklere:
Recharge tester kortbetaling ved sine ladestasjoner
I dag er det en selvfølge at man betaler med kort for varer og tjenester. Men slik er det ikke i ladebransjen hvor hver operatør har sin egen app. Nå tar en av de store grep for å gjøre betalingsprosessen enklere.
Ladeoperatøren Recharge er den første av de store, norske ladenettverkene som tester kortbetalingsterminaler på sine ladestasjoner. Erfaringer med pilotprosjektet skal avgjøre veien videre forteller de i en pressemelding.
Recharge er blant pionerene i bransjen og har drevet hurtigladestasjoner for elbil siden 2011. I dag drifter de mer enn 4000 ladepunkter i Norge, Finland og Sverige.
– Det er mange som har etterspurt muligheten til å kunne betale med kort når de lader elbilen, så vi er glade for at vi endelig har de tekniske løsningene på plass for å kunne teste dette i vårt ladenettverk, sier næringspolitisk leder Stian Mathisen i Recharge.
Recharge skal i første omgang teste kortbetalingsterminaler på tre Esso-stasjoner: I Vestby, på Grålum i Sarpsborg og i Kobbervikdalen i Drammen. I tillegg er ladestasjoner i Sverige og Finland med i forsøksprosjektet.
Selskapet har i flere år tilbudt muligheten til å betale med kort via en løsning der kunden registrer betalingskortet på en nettside og aktiverer ladingen med mobiltelefonen, men dette er første gang de tilbyr fysiske kortlesere.
– Det kan virke som verdens enkleste sak å montere kortlesere siden det er så utbredt ellers i samfunnet, men vi har brukt lang tid på å legge til rette for dette. Vi må sikre at løsningene er solide og fungerer knirkefritt med våre systemer, og da er det ikke bare å skrape sammen noen kortterminaler og lime dem fast på laderne, sier Mathisen.
Hvert sted tester Recharge ulike teknologiske løsninger for betalingsterminaler. Noen steder vil terminalene være montert direkte på hver enkelt lader, andre steder vil det være én felles terminal for alle ladepunktene.
– Det er ennå ikke tatt avgjørelse på om vi kommer til å sette opp betalingsterminaler på alle våre ladestasjoner. Erfaringene vi nå gjør oss kommer til å avgjøre hva vi gjør videre. Mange har bedt om denne løsningen, og vår jobb er å gjøre det enklere å velge elbil fremfor bensin- og dieselbil, og da må vi høre på kundene våre, sier Mathisen.
Dersom du irriterer deg over å måtte bruke ulike apper for hver enkelt operatør er det et godt tips å bruke elbilforeningens ladebrikke som kan benyttes hos de fleste selskaper.