-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Selvkjørende Bolt
Den kommer til Norge pakket inn som Opel neste år, men her er en eksperimentell utgave av Chevrolet Bolt som ligger litt lengre inn i fremtiden.
Det er bare å venne seg til tanken – om noen år er selvkjørende biler en del av gatebildet, enten du ønsker dem velkommen eller ei.
Her ser vi GMs kommende elbil utstyrt med kameraer og sensorer og det som ellers må til for at den skal klare seg gjennomtrafikken uten sjåfør.
Mindre rekkeviddeangst
Chevrolet lover at Bolt skal ha en rekkevidde på over 200 miles etter amerikansk standard, på nivå med Tesla Model 3.
Siden den amerikanske målemetoden er mye strengere enn den som benyttes hos oss, kan vi regne med at den europeiske utgaven, døpt Opel Ampera-e, kan få en realistisk rekkevidde på drøyt 300 kilometer.
Disse bildene er tatt i San Fransisco, i samme gate der vi finner Cruise Automation, et hi-tech startup som GM annonserte at de overtok i mars.
Taxi og utleie
Nylig annonserte GM sammen med Lyft at de skulle teste ut selvkjørende Bolter fra neste år, med tanke på autonome taxier og leiebiler. Men dette er tidligere prototyper som allerede var i aksjon da dette samarbeidet ble offentliggjort.
Nå som det er kjent at FCA samarbeider med Google, er det jo rimelig at også GM finner seg en partner. Da er vel ikke Uber-rivalen Lyft noe dårlig alternativ. GM har i alle fall så stor tro på prosjektet at de har sprøytet inn 500 millioner dollar i Lyft.