-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Selvkjørende Bolt
Den kommer til Norge pakket inn som Opel neste år, men her er en eksperimentell utgave av Chevrolet Bolt som ligger litt lengre inn i fremtiden.
Det er bare å venne seg til tanken – om noen år er selvkjørende biler en del av gatebildet, enten du ønsker dem velkommen eller ei.
Her ser vi GMs kommende elbil utstyrt med kameraer og sensorer og det som ellers må til for at den skal klare seg gjennomtrafikken uten sjåfør.
Mindre rekkeviddeangst
Chevrolet lover at Bolt skal ha en rekkevidde på over 200 miles etter amerikansk standard, på nivå med Tesla Model 3.
Siden den amerikanske målemetoden er mye strengere enn den som benyttes hos oss, kan vi regne med at den europeiske utgaven, døpt Opel Ampera-e, kan få en realistisk rekkevidde på drøyt 300 kilometer.
Disse bildene er tatt i San Fransisco, i samme gate der vi finner Cruise Automation, et hi-tech startup som GM annonserte at de overtok i mars.
Taxi og utleie
Nylig annonserte GM sammen med Lyft at de skulle teste ut selvkjørende Bolter fra neste år, med tanke på autonome taxier og leiebiler. Men dette er tidligere prototyper som allerede var i aksjon da dette samarbeidet ble offentliggjort.
Nå som det er kjent at FCA samarbeider med Google, er det jo rimelig at også GM finner seg en partner. Da er vel ikke Uber-rivalen Lyft noe dårlig alternativ. GM har i alle fall så stor tro på prosjektet at de har sprøytet inn 500 millioner dollar i Lyft.