-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Her er helt nye Toyota Mirai
Ikke bare ser den lekker ut, den kan også kjøre i kollektivfeltene hvor elbilene er kastet ut.
Toyota presenterer andre generasjon av hydrogendrevne Mirai på Tokyo Motor Show. Ifølge den japanske bilprodusenten flytter den grenser for hydrogens mobilitetspotensial med inntil 30 % økt rekkevidde i forhold til dagens modell, som har rekkevidde på rundt 500 kilometer.
Siden lanseringen av første generasjon Mirai er rundt 10.000 enheter blitt solgt, hvorav 58 er registrert på norske HY-skilter.
Nye Mirai planlegges lansert i 2020, i første omgang i Japan, Nord-Amerika og Europa. Den er ikke bare en nullutslippsbil, den er ifølge Toyota også et bevis på at FCEV-teknologi ikke er til hinder for å lage biler som både er engasjerende å kjøre og å se på.
- Vi har hatt som mål å skape en bil som kunder ønsker å kjøre hele tiden, en bil som har et emosjonelt og attraktivt design og ytelser og kjøreegenskaper som får frem smilet hos sjåføren, sier Yoshikazu Tanaka, sjefingeniør for Mirai.
Nye Mirai er kjennetegnet av lave linjer, elegante proporsjoner, et slankt, stramt karosseri og store 20-tommers hjul.
En av hovedfordelene med å bygge nye Mirai på Toyotas nye plattform, som ble konstruert for ulike drivlinjer, inkludert brenselcelle, var friheten det gav til å utforme en mer emosjonell og slående design.
Her hjemme er fyllestasjoner for hydrogen den store utfordringen. Etter en brann på en stasjon i Bærum tidligere i år er det for tiden ingen operative stasjoner. Det problemet blir forhåpentlig løst om ikke altfor lenge.
Når elbilfordelene fases ut vil fortsatt hydrogen-biler beholde mange av disse. For eksempel har biler med HY-skilt fortsatt full tilgang til kollektivfeltene.
Nye Mirai– spesifikasjoner:
- Lengde (mm) 4.975
- Bredde (mm) 1.885
- Høyde (mm) 1.470
- Akselavstand (mm) 2.920
- Drivaksling Bakhjulsdrift
- Antall passasjerer 5
- Rekkevidde tilnærmet 30 % bedre enn dagens modell