-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Konklusjon
Testerne sier:
Jørgen Dale (44): X-Trail er min favoritt blant disse to. Den gir et mer robust inntrykk og er mer presis ved aktiv kjøring. Takler dårlig vei og grusvei bedre enn Outlander og oppleves som bedre tilpasset røffe kjøreforhold. Måtte bruke mye tid på å finne en god kjørestilling og skulle gjerne hatt forseter med bedre sidestøtte og jeg er ingen tilhenger av midtstilte instrumenter, likevel er X-Trail mitt valg, den er rett og slett bedre på veien.
Outlander blir litt for billig når det gjelder interiørdetaljer og -design, men sittekomforten er meget god. Blir for myk ved litt aktiv svingkjøring og har heller ikke samme stabilitet på dårlig vei som X-Trail. Jeg liker heller ikke det trange bagasjerommet, lasteåpningen er for liten.
Kjell Magne Aalbergsjø (48): Må jeg velge mellom disse må det bli X Trail. Det til tross for at jeg ikke sitter godt, blant annet er sidestøtten alt for dårlig. Men X-Trail kjører bedre og spesielt i kritiske manøvre er den sikrere enn Outlander. Og bremseegenskapene kan bedres med valg av bedre dekk. Jeg ville lagt på de 11.000 som gir meg ESP. Den praktiske bagasjeavdelingen teller også på plussiden.
Outlander er veldig komfortabel, og jeg sitter mye bedre i den. Men kjøreegenskapene i kritiske situasjoner er ikke gode nok. Jeg falt heller ikke pladask for Outlanders bagasjeromløsning, lukeåpningen er for trang og passer ikke mitt bruk. Men er du på jakt etter god komfort og har en tilbakelent kjørestil kan Outlander også være et alternativ. Bare ikke for meg.
LES VIDERE:
- Karakterer
- Priser og tekniske data