-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Viktig nyhet - neste Outlander
Når Mitsubishi viser sin nye Outlander i Paris, er det foreløpig kun i konseptutgave. I februar 2007 blir den tilgjengelig for norske kunder, og den skal rett inn på salgstoppen.
Japansk dominans
Outlander er Mitsubishis våpen i det kompakte SUV-markedet. Dette er et segment dominert av japanere, hvor volumselgere som Toyota RAV4, Honda CR-V og Suzuki Grand Vitara har solide markedsandeler.
Modellen har vært på det japanske markedet i snart et år og er svært populær hos et kresent publikum. Den er også på plass i USA, så Europa blir tredje kontinent for modellen.
Hit kommer den også med dieselmotor og 6-trinns manuell gearkasse som viktigste alternativ, en 2,0-liter som yter 140 hk fra VW-konsernet, samme maskin som benyttes i Grandis. Kombinasjonen diesel / automat ligger også i løypa.
Alternativt kan bilen utstyres med bensinmotor på 170 hk med automatkasse.
Større enn de fleste
Med en lengde på 4,64 meter (+ 10 cm) og en bredde på 1,80 (+ 2 cm) blir nye Outlander noe større enn dagens modell. Høyden er økt med 5 cm til 1,72 meter. Den har dermed et volum tilsvarende Hyundai SantaFe og kommende Chevrolet Captiva / Opel Antara.
Dermed kan den også leveres med 7 seter, og trolig er den også stor nok til å registreres som varebil på grønne skilter. Importøren føler seg 99 prosent sikker på det.
Mitsubishi fremhever for øvrig fordelen med delt bakluke som gir en lastehøyde på bare 60 cm, at sjåføren kan velge mellom 2WD eller 4WD og at nye Outlander får god fremkommelighet, både på og utenfor vei.
Mitsubishi Motors Norge føler seg sikre på at de får konkurransedyktige priser og har som mål å selge hele 2.000 eksemplarer av nye Outlander i 2007. Det gjør den antagelig til messens nest viktigste modell, kun slått av Mondeo.