-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Vinner venner med flere ladbare SUVer
Mitsubishi følger opp Outlander-suksessen i Norge med ny SUV og mer ladbart. Den ferskeste av dem, GT-PHEV, har verdenspremiere på messen i Paris om et par uker..
På den nær forstående bilmessen i Paris verdenspremierer Mitsubishi med ladehybriden GT-PHEV. Dette er ikke bare en stor SUV, men den inneholder samme tremotors hybridteknologi som dagens Outlander. Det betyr bensinmotor/elmotor foran for å sikre lavest mulig forbruk og egen elmotor bak som dekker opp firehjulsdriften.
Produktsjef Vegard Werner i MMC Norge kan verken bekrefte eller avkrefte at GT-PHEV er et konsept på vei mot neste Outlander. Men mye tyder på at den kan være nettopp det, ikke minst fordi bilen vises første gang i et Europa hvor bilprodusentene om få år tvinges av EU til omfattende hybridisering for å tilfredsstille utslippskravene.
Mens dagens Outlander har drøyt 50 kilometer i oppgitt elrekkevidde, skal GT-PHEV klare opp mot 120 kilometer. Bensinmotoren kan om nødvendig også lade batteriet.
eX Concept, gullbilen fra Tokyo Motor Show i fjor høst, og senest vist i Europa på vårens Genève-messe, er også med til Paris.
I Tokyo ble det spekulert i om dette skulle være neste generasjon av ASX, men så stemmer ikke. eX er helelektrisk med rundt 400 km rekkevidde som betinger 60 kWh batterikapasitet. Sannsynligvis er den mer en konkurrent til neste generasjon Nissan Leaf, som også blir en 60 kWh elbil med omtrent samme rekkevidde.
– Den første nye SUVen vi får har basis i XR, vist i Genève i 2015. Produksjonen starter i oktober 2017 som betyr at vi sannsynligvis har bilen i Norge helt mot slutten av året, sier Werner.
Werner vil ikke bekrefte om XR er konseptet for ny ASX, men alt tyder på det. Bilen kommer først med bensin- og dieselmotor, og drivlinjen inkluderer mulighet for 4x4. Om også denne bilen kommer som ladbar hybrid kjenner ikke Werner til, men han håper at så skjer.
– Det vi vet er at Mitsubishis fremtidige modellprogram inneholder tre SUVer, slår Vegard Werner fast.
Som en forsinket julegave til norske bilkjøpere slapp Mitsubishi ladehybriden Outlander i Norge helt mot slutten av 2013. Den gang var det ingen som ante hvilken suksess dette skulle bli.
Snaut tre år senere er Outlander PHEV solgt i 10.600 eksemplarer når en formidabel bruktimport inkluderes.