-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
MyCar:
Innkjøper
Kan bli norsk varebil
Tokyo (BilNorge.no): Dette er bilen som kunne konkurrert med Toyota HiAce, VW Transporter eller Ford Transit. En perfekt varebil i Norge – men vil Mitsubishi eksportere sin nye Delica? Se det skal de bruke minst et halvt år for å utrede.
Kassevogner er populære i Norge. Det er langt mellom nyhetene og dagens mest solgte – Toyota HiAce er Norges femte største bilmodell selv om den er mer enn tilårskommen. Og noe ny HiAce kommer ikke før lenge etter 2010 – om det i det hele tatt kommer noen ny.
Andre japanske bilprodusenter satser ikke helhjertet på kassevogner – bortsett fra Mitsubishi som nå i Japan har lansert Delica. Det er en flerbruksbil med 8 sitteplasser. Men tar man ut de to bakerste seteradene, fjerner vegg-til-vegg teppene så kan dette bli en drøm av kassevogn i Norge. God å kjøre og standard med både forhjulstrekk og firehjulstrekk. Vri på et ratt mellom setene, og det blir drift på alle fire hjulene.
Skal utrede i et halvt år - minst
Men det er et veldig stort men. Mitsubishi vet ikke om Europa er moden for denne bilen. Nå skal de bruke minst et halvt år på å utrede, og da hjelper det lite at den norske Mitsubishi-importøren ligger på sine knær og ønsker seg bilen nå. Det er bare å vente og se.
I Japan selges bilen med en bensinmotor – men blir det eksport vil den få Mitsubishis dieselmotor på 1,8 eller 2,0 liter. Den vil bli velutstyrt og kommer både som 8-seter og varebil (innredes i Norge). Det er plass til den norske statskassa + mye mer. Bilen har skyvedører på siden, flatt gulv og kjører mer som en flerbruksbil enn som en tradisjonell kassevogn.