-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Bilia Norge AS:
KAM Volvo & XPENG
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Kan bli norsk varebil
Tokyo (BilNorge.no): Dette er bilen som kunne konkurrert med Toyota HiAce, VW Transporter eller Ford Transit. En perfekt varebil i Norge – men vil Mitsubishi eksportere sin nye Delica? Se det skal de bruke minst et halvt år for å utrede.
Kassevogner er populære i Norge. Det er langt mellom nyhetene og dagens mest solgte – Toyota HiAce er Norges femte største bilmodell selv om den er mer enn tilårskommen. Og noe ny HiAce kommer ikke før lenge etter 2010 – om det i det hele tatt kommer noen ny.
Andre japanske bilprodusenter satser ikke helhjertet på kassevogner – bortsett fra Mitsubishi som nå i Japan har lansert Delica. Det er en flerbruksbil med 8 sitteplasser. Men tar man ut de to bakerste seteradene, fjerner vegg-til-vegg teppene så kan dette bli en drøm av kassevogn i Norge. God å kjøre og standard med både forhjulstrekk og firehjulstrekk. Vri på et ratt mellom setene, og det blir drift på alle fire hjulene.
Skal utrede i et halvt år - minst
Men det er et veldig stort men. Mitsubishi vet ikke om Europa er moden for denne bilen. Nå skal de bruke minst et halvt år på å utrede, og da hjelper det lite at den norske Mitsubishi-importøren ligger på sine knær og ønsker seg bilen nå. Det er bare å vente og se.
I Japan selges bilen med en bensinmotor – men blir det eksport vil den få Mitsubishis dieselmotor på 1,8 eller 2,0 liter. Den vil bli velutstyrt og kommer både som 8-seter og varebil (innredes i Norge). Det er plass til den norske statskassa + mye mer. Bilen har skyvedører på siden, flatt gulv og kjører mer som en flerbruksbil enn som en tradisjonell kassevogn.