-
Jensen & Scheele AS:
Plassjef, Jensen & Scheele
-
Jensen & Scheele Bil AS:
Bruktbilansvarlig, Jensen & Scheele
-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Kan bli norsk varebil
Tokyo (BilNorge.no): Dette er bilen som kunne konkurrert med Toyota HiAce, VW Transporter eller Ford Transit. En perfekt varebil i Norge – men vil Mitsubishi eksportere sin nye Delica? Se det skal de bruke minst et halvt år for å utrede.
Kassevogner er populære i Norge. Det er langt mellom nyhetene og dagens mest solgte – Toyota HiAce er Norges femte største bilmodell selv om den er mer enn tilårskommen. Og noe ny HiAce kommer ikke før lenge etter 2010 – om det i det hele tatt kommer noen ny.
Andre japanske bilprodusenter satser ikke helhjertet på kassevogner – bortsett fra Mitsubishi som nå i Japan har lansert Delica. Det er en flerbruksbil med 8 sitteplasser. Men tar man ut de to bakerste seteradene, fjerner vegg-til-vegg teppene så kan dette bli en drøm av kassevogn i Norge. God å kjøre og standard med både forhjulstrekk og firehjulstrekk. Vri på et ratt mellom setene, og det blir drift på alle fire hjulene.
Skal utrede i et halvt år - minst
Men det er et veldig stort men. Mitsubishi vet ikke om Europa er moden for denne bilen. Nå skal de bruke minst et halvt år på å utrede, og da hjelper det lite at den norske Mitsubishi-importøren ligger på sine knær og ønsker seg bilen nå. Det er bare å vente og se.
I Japan selges bilen med en bensinmotor – men blir det eksport vil den få Mitsubishis dieselmotor på 1,8 eller 2,0 liter. Den vil bli velutstyrt og kommer både som 8-seter og varebil (innredes i Norge). Det er plass til den norske statskassa + mye mer. Bilen har skyvedører på siden, flatt gulv og kjører mer som en flerbruksbil enn som en tradisjonell kassevogn.