Mitsubishi Pajero Intense

Pajero er kjent for topp fremkommelighet, nå har den en anelse luksus også.

Publisert Sist oppdatert

Først publisert i BIL 1 - 2005.

Pajero er en type bil som egner seg best i terrenget, den har lavgearserie og låsbar senterdifferensial, som gir svært god fremkommelighet. I tillegg finnes det elektroniske hjelpemidler som egner seg for terrengkjøring. På vanlig vei er den komfortabel og myk, så myk at det er ganske krevende å forsere rundkjøringer.

I det siste har Volkswagen kommet med sin luksuriøse Touareg, og nye Land Rover Discovery er langt mer elegant og velutstyrt enn forgjengerne. For å møte konkuransen har Mitsubishi kjøpt ny findress til arbeidshesten sin, og dermed har man Pajero Intense. Dette er toppmodellen som har en mer elegant stil både utvendig og innvendig. Grillen og frontlyktene er tøffere, bakvinduene er sotede, setene er i alcantara og skinn, instrumentklokkene har hvit bakgrunn, og på dashbordet, gearkonsollen og dørpanelene er det titan-look. Hjulene har også vokst til 17-tommere.

Pajero Intense fås som toseters varebil til kr 439.900, og syvseters personbil til kr 714.900, begge med en kraftig 3,2-liters dieselmotor og automatgear. De to bakerste setene i syvseteren legges flatt ned i bagasjerommet når de ikke er i bruk.

Mitsubishi Pajero 3.2 Intense
Pris: kr. 714.900,–
Motor: 4-sylindret rekkemotor. 3200 ccm. 118 kW (160 hk) v/3800 o/min. 373 Nm v/2000 o/min.
Mål og vekt: LxBxH: 483 x 189,5 x 188,5 cm. Akselavstand: 278 cm. Bakkeklaring: 22,5 cm. Egenvekt m/fører: 2160 kg. Tillatt totalvekt 2810 kg. Tillatt hengervekt m/brems: 3390 kg.
Dekk: 265/65R17.
Bagasjerom: 415–1293 liter (VDA).
Tankvolum: 90 liter.
Aks. 0 – 100 km/t: 13,8 sek.
Toppfart: 70 km/t.
Forbruk blandet kjøring: 1,01 l/mil.
CO 2 -utslipp: 268 g/km.

Powered by Labrador CMS