-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Bilia X:
Plassjef, XPENG Lørenskog
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Hedin Performance Cars:
Servicemarkedsleder
-
Hedin Performance Cars:
Servicerådgiver
-
Hedin Performance Cars:
Delelagerekspeditør
-
Møller Bil Ensjø - Møller Bil Etterstad:
Bilmekanikere og fagteknikere
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Møller Bil Gjøvik:
Fagtekniker
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Bilglassmontør
-
Møller Bil AS:
Bruktbilselger
-
Namdal Bilskade AS:
Bilskadereparatør
-
NAF Senter Bergen:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Trondheim:
Nyttekjøretøyselger
-
RSA BIL Trondheim:
Selger nybil BYD
-
Bauda AS:
Daglig leder
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Team Verksted AS:
Varebilmekaniker og lastebilmekaniker
-
Tyretrust Norge AS:
Key Account Manager -Salgsansvarlig
-
Bilia Norge:
Bruktbilsjef, Hamar
-
Carstore:
Junior innkjøper
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Selger Mercedes-Benz nyttekjøretøy
-
Harald A. Møller AS:
Teknisk instruktør
-
Lexus Fredrikstad:
Salgskonsulent
-
MAN Truck & Bus:
Salgskonsulent Trucks
-
MAN Truck & Bus:
Key Account Manager
-
Motortechnik:
Kundemottaker og Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Porsche Center Oslo:
Selger nye Porsche
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Tekniske data
Sikkerhet
Kollisjonspute hjelper
Tunge, høye terrengbiler med lang front må tåle en smell, tror mange, men bildet er mer nyansert. At bilen ser ganske uskadd ut, betyr ikke at menneskene skades lite. NCAPs offset-test viste at rattstammen trengte inn, og faren for hodeskade var stor. Det ble bedre da førerplassen fikk kollisjonspute i 1994. Pute på høyre side kom i 1996. Fra halsen og ned var kroppen godt beskyttet, også i fotrommet der mange lavere personbiler er mer risikable.
ABS-bremser var ekstrautstyr fra starten i 1991, men ble fort standardutstyr.
Mitsubishi Pajero 1991
Motorer: 3,0/150 hk V6 bensin: Wagon: 165 km/t. 0-100 km/t: 14,0 sek. 1,4 liter/mil. Kort versjon: 165 km/t. 12,5 sek. 1,37 liter.
2,5/99 hk turbodiesel: Wagon: 145 km/t. 21,5 sek. 1,14 liter. Kort versjon: 147 km/t. 16,4 sek. 1,09 liter.
Lengde/bredde/høyde: Wagon: 466/170/186 cm. Kort: 408/170/181 cm.
Akselavstand: Wagon: 273 cm. Kort: 242 cm.
Bagasjevolum: Wagon: 1080-2050 liter.
Egenvekt: 2000.2020 kg.
Fra år til år
1991: Generasjon 2 lanseres. Lang Wagon som 5- og 7-seter, samt 2 seters varebil. Kort versjon bare som varebil i Norge, med fast tak eller kalesje.
1994: Ny 3.0 V6 øker fra 150 til 181 hk. 175 km/t. 12,0 sek. 1,32 liter/mil (Wagon). Kollisjonspute på førersiden.
1995: 3.5 V6 24V/208 hk. 185 km/t. 10,5 sek. 1,45 liter (Wagon).
1996: Kollisjonspute høyre side.
1997: 2.8 TD/125 hk. 150 km/t. 16,8 sek. 1,24 liter (Wagon). Kort utgave også som personbil i Norge.
1998: Ansiktsløftning.
1999: Generasjon 3 lanseres.