-
Produksjonsleder
Møller Bil Skadesenter Alnabru
-
Bilmekaniker
Stårheim Bilverksted AS
-
Tekniker
Per Aaland A/S
-
Prosjektleder
RSA Bil Drammen
-
Avdelingsleder
Etac Bil AS:
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
Customer success – kundekonsulent
DRIVE MOBILITY AS
-
Bilselger
Kverneland Bil AS
-
Driftsleder Bilskade
Birger N. Haug AS avd Oslo
-
Mekaniker
Herøy Bil & Maskin AS
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Teamleder
Birger N. Haug AS avd Oslo
-
Nyhetsredaktør/frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
-
Bilmekaniker
Nes Bilelektro AS
-
Inne Tekniker
NDS Group AS
-
Tekniker
Toyota Sør AS
-
Bilmekaniker
Toyota Romerike AS
-
Kunderådgiver
Toyota Romerike AS
-
Kundevert
Toyota Østfold AS
-
Kunderådgiver
Toyota Asker og Bærum AS
Tekniske data
Sikkerhet
Kollisjonspute hjelper
Tunge, høye terrengbiler med lang front må tåle en smell, tror mange, men bildet er mer nyansert. At bilen ser ganske uskadd ut, betyr ikke at menneskene skades lite. NCAPs offset-test viste at rattstammen trengte inn, og faren for hodeskade var stor. Det ble bedre da førerplassen fikk kollisjonspute i 1994. Pute på høyre side kom i 1996. Fra halsen og ned var kroppen godt beskyttet, også i fotrommet der mange lavere personbiler er mer risikable.
ABS-bremser var ekstrautstyr fra starten i 1991, men ble fort standardutstyr.
Mitsubishi Pajero 1991
Motorer: 3,0/150 hk V6 bensin: Wagon: 165 km/t. 0-100 km/t: 14,0 sek. 1,4 liter/mil. Kort versjon: 165 km/t. 12,5 sek. 1,37 liter.
2,5/99 hk turbodiesel: Wagon: 145 km/t. 21,5 sek. 1,14 liter. Kort versjon: 147 km/t. 16,4 sek. 1,09 liter.
Lengde/bredde/høyde: Wagon: 466/170/186 cm. Kort: 408/170/181 cm.
Akselavstand: Wagon: 273 cm. Kort: 242 cm.
Bagasjevolum: Wagon: 1080-2050 liter.
Egenvekt: 2000.2020 kg.
Fra år til år
1991: Generasjon 2 lanseres. Lang Wagon som 5- og 7-seter, samt 2 seters varebil. Kort versjon bare som varebil i Norge, med fast tak eller kalesje.
1994: Ny 3.0 V6 øker fra 150 til 181 hk. 175 km/t. 12,0 sek. 1,32 liter/mil (Wagon). Kollisjonspute på førersiden.
1995: 3.5 V6 24V/208 hk. 185 km/t. 10,5 sek. 1,45 liter (Wagon).
1996: Kollisjonspute høyre side.
1997: 2.8 TD/125 hk. 150 km/t. 16,8 sek. 1,24 liter (Wagon). Kort utgave også som personbil i Norge.
1998: Ansiktsløftning.
1999: Generasjon 3 lanseres.