-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Tekniske data
Sikkerhet
Kollisjonspute hjelper
Tunge, høye terrengbiler med lang front må tåle en smell, tror mange, men bildet er mer nyansert. At bilen ser ganske uskadd ut, betyr ikke at menneskene skades lite. NCAPs offset-test viste at rattstammen trengte inn, og faren for hodeskade var stor. Det ble bedre da førerplassen fikk kollisjonspute i 1994. Pute på høyre side kom i 1996. Fra halsen og ned var kroppen godt beskyttet, også i fotrommet der mange lavere personbiler er mer risikable.
ABS-bremser var ekstrautstyr fra starten i 1991, men ble fort standardutstyr.
Mitsubishi Pajero 1991
Motorer: 3,0/150 hk V6 bensin: Wagon: 165 km/t. 0-100 km/t: 14,0 sek. 1,4 liter/mil. Kort versjon: 165 km/t. 12,5 sek. 1,37 liter.
2,5/99 hk turbodiesel: Wagon: 145 km/t. 21,5 sek. 1,14 liter. Kort versjon: 147 km/t. 16,4 sek. 1,09 liter.
Lengde/bredde/høyde: Wagon: 466/170/186 cm. Kort: 408/170/181 cm.
Akselavstand: Wagon: 273 cm. Kort: 242 cm.
Bagasjevolum: Wagon: 1080-2050 liter.
Egenvekt: 2000.2020 kg.
Fra år til år
1991: Generasjon 2 lanseres. Lang Wagon som 5- og 7-seter, samt 2 seters varebil. Kort versjon bare som varebil i Norge, med fast tak eller kalesje.
1994: Ny 3.0 V6 øker fra 150 til 181 hk. 175 km/t. 12,0 sek. 1,32 liter/mil (Wagon). Kollisjonspute på førersiden.
1995: 3.5 V6 24V/208 hk. 185 km/t. 10,5 sek. 1,45 liter (Wagon).
1996: Kollisjonspute høyre side.
1997: 2.8 TD/125 hk. 150 km/t. 16,8 sek. 1,24 liter (Wagon). Kort utgave også som personbil i Norge.
1998: Ansiktsløftning.
1999: Generasjon 3 lanseres.