-
Norwegian Mobility Group:
Administrerende direktør
-
Motor Forum AS, Larvik:
Daglig leder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Høvik
-
Bilia X:
Delelageransvarlig, Xpeng Lørenskog
-
Bilia X:
Regionsjef, Servicemarked Bilia X
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Ganddal:
Nybilselger
-
Bavaria Norge:
Salgsleder
-
Møller Bil Lillehammer:
Kundemottak/takserer
-
Møller Bil Oslo Vest:
Servicemarkedssjef
-
Toyota Bilia:
Servicemarkedssjef, Toyota Seljord
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
XM, men fra Mitsubishi
XM-navnet burde tilhøre Citroën i all evighet, akkurat som DS. Men nå har altså Mitsubishi satt de bokstavene i den rekkefølgen på en av sine nye crossovere.
Foreløpig ser det ut som om denne bilen er reservert Asia – den hadde i hvert fall premiere på en bilutstilling i Indonesia nylig. Den skal også bygges der borte når produksjonen starter, en gang neste år.
Navnet blir forklart med at dette er en Xrossover MPV, men jeg vet ikke om jeg godtar den unnskyldningen.
Syvseter
Vi snakker altså fremdeles om en konseptbil som er basert på eX-konseptet fra Tokyo-utstillingen i fjor – så hva det egentlig skal ende opp som, er ikke godt å si.
Men jeg tror i hvert fall vi kan være ganske sikre på at den «dynamiske» grillen, svart bakgrunn og effektive krom-effekter her og der, er kommet for å bli, sammen med de trange LED-stripene som utgjør frontlyset.
Bilen er bred, den skal ha plass for 7 personer, og er meget mer en cab forward type enn vi er vant til fra Mitsubishis 4x4’ere. Det er også antydet et interiør som legger maks vekt på bredden og med en høy, svært aksentuert midtkonsoll.
Off-road
Midjen er ganske høy og vinduene smale – ikke akkurat noen sightseeing buss dette her. Svarte sidestolper og klare antydninger til svarte skjermer gir også inntrykk av seriøse offroad egenskaper. Samtidig er relieffene langs sidene tøffere enn vanlig – ikke akkurat forsiktig elegante kan man si – og er også med på å fortelle at dette er solid!
Mitsubishi legger også vekt på høy bakkeklaring, og solid beskyttelse for buken gjør denne svært terreng-dyktig.
Ikke et ord om hva som driver den fremover, men eX var batterielektrisk med firehjulsdrift. Kanskje ikke egnet for Javas fuktige jungel, men for en konseptbil kan vi tillate det.
Se ikke bort fra at Mitsubishi jobber med en tilsvarende Dacia Duster-type modell for Europa også.