-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
XM, men fra Mitsubishi
XM-navnet burde tilhøre Citroën i all evighet, akkurat som DS. Men nå har altså Mitsubishi satt de bokstavene i den rekkefølgen på en av sine nye crossovere.
Foreløpig ser det ut som om denne bilen er reservert Asia – den hadde i hvert fall premiere på en bilutstilling i Indonesia nylig. Den skal også bygges der borte når produksjonen starter, en gang neste år.
Navnet blir forklart med at dette er en Xrossover MPV, men jeg vet ikke om jeg godtar den unnskyldningen.
Syvseter
Vi snakker altså fremdeles om en konseptbil som er basert på eX-konseptet fra Tokyo-utstillingen i fjor – så hva det egentlig skal ende opp som, er ikke godt å si.
Men jeg tror i hvert fall vi kan være ganske sikre på at den «dynamiske» grillen, svart bakgrunn og effektive krom-effekter her og der, er kommet for å bli, sammen med de trange LED-stripene som utgjør frontlyset.
Bilen er bred, den skal ha plass for 7 personer, og er meget mer en cab forward type enn vi er vant til fra Mitsubishis 4x4’ere. Det er også antydet et interiør som legger maks vekt på bredden og med en høy, svært aksentuert midtkonsoll.
Off-road
Midjen er ganske høy og vinduene smale – ikke akkurat noen sightseeing buss dette her. Svarte sidestolper og klare antydninger til svarte skjermer gir også inntrykk av seriøse offroad egenskaper. Samtidig er relieffene langs sidene tøffere enn vanlig – ikke akkurat forsiktig elegante kan man si – og er også med på å fortelle at dette er solid!
Mitsubishi legger også vekt på høy bakkeklaring, og solid beskyttelse for buken gjør denne svært terreng-dyktig.
Ikke et ord om hva som driver den fremover, men eX var batterielektrisk med firehjulsdrift. Kanskje ikke egnet for Javas fuktige jungel, men for en konseptbil kan vi tillate det.
Se ikke bort fra at Mitsubishi jobber med en tilsvarende Dacia Duster-type modell for Europa også.