-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Urban transport:
Beskjeden Renault-start
10 år etter Twizy-debuten kommer Renault med en moderne avløser.
For mer enn et år siden lanserte Renault en egen elbil-divisjon som de kaller Mobilize. Den er mer enn en produsent, den skal formidle eltransport og innen 2030 skal den stå for mer enn 30 prosent av Gruppens samlede omsetning, sier planene.
Selskapet skal eie sine egne kjøretøy, så her er det snakk om leasing eller korttids leie pluss alt det som hører til.
Nye ladestasjoner, spesielle serviceprogram og program der eksisterende kjøretøy kan bygges opp på nytt. Ikke bare software-oppdatering, som alle gjør, men også oppdatering av hardwaren.
De viste de første antydningene for mer enn et år siden, da het den Mobilized EZ-1, men de første produksjonsversjonene som skal bli en del av denne nye innsatsen blir vist på den kommende Paris-utstillingen.
Ti år etter at Twizy ble lansert kommer Duo som en slags moderne versjon av den. Kompakt fotavtrykk, to seter i tandem og akkurat de samme saksedørene som Twizy for å spare plass.
Det er ikke oppgitt verken vekt eller mål, men selv med utvendige mål bare litt endret i forhold til originalen, ser det ut som om den vil bli ganske mye tyngre med så mye karosseri.
Ikke et ord heller om drivlinje-verdier, men den skal i hvert fall komme både i 45 (toppfart) versjon, som 16 åringer har lov til å leke med, og som type 80 der du er i god stand til å møte alle urbane trafikk-utfordringer.
Den kommer forresten i en egen Bento-versjon – enseter med stor, 700 liter, varekasse bak.
Dashbordet tyder på at den har enkelte oppkoble finesser. GPS, sikkert, og kanskje også geofencing sammen med masse OTA-muligheter. Smartfon-holder betyr at du har fullt infotainment tilbud.
Med en påstått 150 kilometer rekkevidde og lading til 100 km på tre timer høres det også ut som Twizy.
De påstår at produktene treffer markedet neste år, at Duoen er konstruert for 10 års levetid og at når øksa faller skal 95 % av den kunne resirkuleres.
I tillegg kommer Solo, enda mer beskjeden. Det ser nesten ut så man kan stå inne i den, den skal ha en vekt på 70 kg og ikke gjøre noe særlig mer enn 20 km/t. Lukket sparkesykkel?
Akkurat samme leie/leasing-muligheter, men da Twizy kom fikk man ikke kjøpe hele bilen. Batteriene måtte leies separat. Det ble ingen suksess.
La oss håpe de får til dette fra startskuddet går, neste uke.