-
Bilia X
Salgsdirektør, Xpeng
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
MyCar:
Innkjøper
Diagnoseutstyr i bergningsbilen
Etter et pilotprosjekt i Oslo trapper Viking nå opp bruken av diagnoseverktøy i Norge og Sverige.
- Med bakgrunn i en mer avansert og teknologisk bilpark, økt konkurranse og fokus på CO2 utslipp, investerer Viking nå betydelige ressurser i avansert teknologi til bergningsbilen, sier adm direktør Hans Petter Semmelmann i Viking.
Det bærbare diagnoseverktøyet, som leser feilkoder for alle merker og modeller, kan Vikings berger plugge inn i den havarerte bilens diagnosekontakt.
Alle biler nyere enn 17 år har et standardisert antall måleparametre, med tanke på alle funksjoner som påvirker miljøet og sikkerheten.
Verktøyet inneholder over 30.000 av produsentenes spesifikke koder og har funksjonalitet mot motor og drivverk, ABD og parkeringsbrems, klimasystem, airbag og beltestrammere og styrevinkel indikator.
Informasjonene om disse ligger tilgjengelig i bilens computer og hentes frem av diagnoseverktøyet.
Ut fra den avleste feilens karakter og alvorlighetsgrad, kan bergeren på stedet vurdere om det er en feil som kan slettes før bilen går videre for egen maskin eller må transporteres til verksted.
- Bilparken i dag er svært avansert og utviklingen innen området avanseres ytterligere. Derfor tar Viking nå grep om nye teknologiske løsninger, sier Semmelmann.
Ved bruk av diagnoseverktøyet reduseres Vikings kjørte kilometer i bergningsoppdrag.
- Andelen av reparerte biler på stedet øker med om lag 15-20 prosent, noe som i betydelig grad gjør at kunden kommer seg videre på veien til sitt eget mål i egen bil, samtidig gir det kunden økt trygghet og kontroll i en vanskelig situasjon, sier Semmelmann.
I løpet av året vil samtlige Viking stasjoner i Vikings landsdekkende nettverk ta i bruk dette verktøyet.