Euromaster satser i Norge

Europas største dekkverkstedkjede, Euromaster, overtar deler av verksteddriften ved Sharifs Dekksenter AS.

Publisert Sist oppdatert

Avtalen omfatter ansatte, verksted og lager og gjelder fra 1. august 2012.

- Sharifs Dekksenter har vært en dynamisk innovatør i det norske dekkmarkedet og representerer et godt innsteg for Euromaster i Norge, sier konsernsjef Joakim Petersson i Euromaster.

- Vi har ønsket å knytte til oss en tydelig aktør i Norge som gjør det mulig for oss å lære mer om det markedet og hvilke konsepter som fungerer her. Som Europas største dekk-kjede og eiet av dekkprodusenten Michelin, har Euromaster en sterk plattform også på nordisk nivå.

- Vi tror vi kan tilføre mye både i form av stordriftsfordeler og den stabiliteten det å være et stort konsern kan gi, samtidig som vi vil kombinere dette med den sterke entreprenørånden som gjennomsyrer Sharifs Dekksenter, sier Petersson.

Ifølge avtalen overtar Euromaster overtar driften av dekkverkstedet på Skedsmokorset utenfor Oslo med alle ansatte og det fysiske verkstedet.

Det er inngått leieavtale for å drive videre i de eksisterende lokalene under Euromasters navn og identitet, mens innehaver Tommy Sharif beholder navn og rettigheter til selskapet og merkevaren Sharif Dekksenter.

- Vi i Euromaster ser fram til å ekspandere ytterligere på det norske markedet og inviterer gjerne andre aktører som ønsker å diskutere et samarbeid, sier Peter Buhre i Euromaster.

- Dette er et skifte i forretningsstrategi som vi har planlagt lenge, sier daglig leder Tommy Sharif i Sharifs Dekksenter AS.

- Vi har lansert nettstedene europdekk.no i Norge og europdack.se i Sverige og skal ekspandere netthandel til totalt 12 europeiske land på kort tid. Dette er en prosess vi har jobbet lenge med, og for å få det til må vi bygge om alt av logistikk og systemer for å kunne selge dekk enda mer effektivt og billigere enn før, sier han.

Om Euromaster
Euromaster er en ledende dekk-kjede i Europa og Norden og leverer et bredt sortiment av dekk, felger og tilbehør. Selskapet har 1680 servicesentre i 14 europeiske land og solgte i 2011 omkring ti millioner dekk til biler og varebiler og rundt to millioner lastebildekk. I Norden er selskapet representert med over 220 verksteder og forhandlere.

Powered by Labrador CMS