-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
Heder til Autolease
Autolease mottok under Software Excellence Awards 2012 heder for sin nye programvare, som gir kundene oversikt og innsikt i biler de leaser.

Autoleases løsning er hedret som det nest beste i Europa innenfor Business Intelligence ved European Software Excellence Awards 2012 i Berlin.
- En kunde kan sitte med grupper på både 10, 20 og 100 biler, som har hvert sitt budsjett, forbruk av drivstofstoffer og dekk, reparasjoner og annet, sier Haakon J. Marthinsen (bildet over). Han leder Autolease i Norge.
- Å holde orden i det, kan gi selv de mest garvede grå hår i hodet. Vår nye programvare gir kundene både oversikt og innsikt som virkelig er til hjelp i hverdagen.
Å holde orden på en leasing flåte kan være en komplisert affære med uendelige mengder av data fra mange forskjellige biler. Autoleases rapporteringsløsning er utviklet av programvarehuset ReportSoft.
- Internt i Autoleases kontorer i Norge, Danmark og Sverige er det lagt ned en formidabel innsats i å spesifisere kravene til løsningen, sier Marthinsen.
- Autolease har en flåte på over 30.000 biler, og med årene har vi fått betydelig kompetanse. Dermed har vi også kunnet identifisere de kritiske faktorene som betyr noe for kundene. Tilbakemeldingene fra kundene er også fantastisk positive.
På Autolease rapporteringsløsning har kunden et Dashboard – eller instrumentpanel – hvor man enkelt får et grafisk overblikk over utviklingen i flåten. Her kan kunden se, om kilometertall og CO2-utslipp passer med det planlagte, og hvorfor det evt. er variasjoner.
På samme måte er det enkelt å se, om det blir syndet med for eks. drivstoffkort. Hvis man ønsker det, kan en alarmlampe lyse for den aktuelle bruker av bilen når det er uregelmessigheter.
En av de store utfordringer for leasingkundene er den årlige rapportering: hva forbrukte vi, og hva kostet bilholdet totalt?
- Det som før krevde besværlig innsamling av data fra mange kilder, kan nå gjøres med et enkelt klikk. Konsekvensen er rask og presis innsikt i historien, og at det blir langt enklere å utarbeide neste års budsjett med stor presisjon, sier Marthinsen.