-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Volvo S60 D5: Gjerrig svenske
Vi la ut på langtur med Volvo S60 og fikk bekreftet vår antagelse
Myke gearskift
Når du fyrer opp en kald motor hører du at den er dieseldrevet, men det glemmes snart når du er vel ute på landeveien og cruiser på lave turtall i femtegear. I 100 km/t på klissvåt motorvei registrerte vi noe veistøy, men ikke noe som var nevneverdig plagsomt. De 163 hestene gir et sportslig skyv, og dreiemomentet på 340 Newtonmeter i området mellom 1750 og 3000 omdreininger gjør gearskiftene sjeldne. Vi kjørte en bil utstyrt med tenkende automatgearkasse, og opplevde myke, behagelige gearskift som tilpasset seg vår kjørestil.
Bagasjerommet på hele 578 liter var ikke en gang halvfullt med weekendbagasje for tre voksne. Det korte, smale koffertlokket som er viktig for å gi bilen et kupé-lignende utseende, gjør imidlertid innlastingen litt vrien. Et minus gir vi også for S60s svingradius som ikke er spesielt imponerende og gjør den vanskelig å manøvrere i trange parkeringshus.
Utfordrer de tyske
Vår S60 var velutstyrt med mye tilleggsutstyr slik at bilen hadde en totalpris på kr 505.000. Klarer du deg med standardutgaven med manuelt gear får du en bil til kr 417.900 som er en verdig konkurrent til tilsvarende biler fra de tyske premium-produsentene Audi, BMW og Mercedes. Størrelsesmessig føles S60 som et sted midt mellom 3- og 5-serien. Og kvalitetsfølelsen står ikke tilbake for tilsvarende biler fra de tyske konkurrentene. Det gjør derimot prisen, noe som gjør S60 D5 til et svært attraktivt alternativ.