Subaru WRX Concept
Subaru WRX Concept
Subaru WRX Concept
Subaru WRX Concept
Subaru WRX Concept
Subaru WRX Concept
Subaru WRX Concept
Subaru WRX Concept
Subaru WRX Concept
Subaru WRX Concept
Subaru WRX Concept
Subaru WRX Concept
Subaru WRX Concept
Subaru WRX Concept
Subaru WRX Concept
Subaru WRX Concept
Subaru WRX Concept
Subaru WRX Concept
Subaru WRX Concept
Subaru WRX Concept
Subaru WRX Concept
Subaru WRX Concept
Subaru WRX Concept
Subaru WRX Concept
Subaru WRX Concept
Subaru WRX Concept
Subaru WRX Concept
Subaru WRX Concept
Subaru WRX Concept
Subaru WRX Concept
Subaru WRX Concept
Subaru WRX Concept
Subaru WRX Concept
Subaru WRX Concept
Subaru WRX Concept
Subaru WRX Concept
Subaru WRX Concept

Subaru leker WRX igjen

WRX-navnet representerer en viktig del av Subarus historie. I New York antydet de at den historien slett ikke er over.

Publisert Sist oppdatert

Nå var det ikke mye man fikk vite om denne konseptbilen som ganske overraskende dukket opp på bilutstillingen i New York.

At de kalte den WRX, at den hadde fire enorme eksosrør, og at pressemappa snakket om «en ny turbomotor med intercooler» er i grunnen det mest konkrete som kom ut av stevnet. Skopet foran og kraft-bulken på panseret er ned på å understreke akkurat det budskapet.

Men la oss for det første slå fast at den så bra ut. Den så like konsentrert ut som forgjengeren. Det så ut som den var skapt for å løse en klart definert, og ganske tøff oppgave. Jeg sier ikke at den oppgaven er Rally Verdensmesterskapet, men den er åpenbart bygget for å se ut som om den kan vinne et rally-VM.

Og så later det til at den blir gitt egenskaper som kan få føreren til å tro at han også er i stand til å vinne et eller annet VM-løp.

Det ser som sagt ut som skikkelige krefter, vi behøver vel ikke en gang spørre om det er 4X4 her.

Detaljer som et tak i karbonfiber tyder på at ned-med-vekta og lavt tyngdepunkt er viktige retningslinjer. Grillen og luftinntakene ser ut som de har jobbet ganske seriøst med aerodynamikken.

Den litt tilbakeholdne spoileren bak virker også som ramme alvor, selv om den ikke er in-your-face på samme måten som en voldsom hekkspoiler ville vært.

BBS "RI-D" hjulene i smidd aluminium og Dunlop-dekkene på 245/40ZR20 tyder på at designerne virkelig ønsker å fortelle at her dreier det seg om kjøreegenskaper og lynskarp styring også.

Jeg kan være konkret på et par andre ting også. Utvendige mål for eksempel: 452 x 188 x 139 cm på 276 cm akselavstand. Dessuten fortelles det med store bokstaver at bilen er påført ‘WR Blue Pearl III’ «som gjør det ikoniske WRX-uttrykket meget mer moderne».

Derimot sies det ikke ett ord om når vi kan vente en eventuell produksjonsmodell.

Powered by Labrador CMS