-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Bilia Norge AS:
KAM Volvo & XPENG
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

Nissan-effekt gir megatap for Renault
Uten «Nissan-effekten» ville Renault hatt et overskudd i første halvår på 461 millioner euro (5,5 milliarder kroner).
Det er riktignok ned fra 1,47 milliarder euro (nesten 18 milliarder kroner) i samme periode i fjor.
Men fordi regnskapene ble tynget av to store poster relatert til Renaults 17 % eierandel i Nissan, endte halvåret med et rekorstort dundrende tap på 11,2 milliarder euro totalt – eller 133 milliarder kroner.
Nissan-eierskapets tyngende effekt er en kombinasjon av en nedskrivning av eierandelen på 9,3 milliarder euro og en andel av Nissans egne tap på 2,3 milliarder euro.
Renaults omsetning steg med 2,5 % fra 26,96 milliarder euro, tilsvarende 316 milliarder kroner, til 27,64 milliarder euro (320 milliarder kroner).
Avviser Kina-allianse
Driftsresultatet var positivt på 1,658 milliarder euro (nesten 20 milliarder kroner) – en driftsmargin på 6 %.
Den nye Renault-sjefen François Provost sier han vil videreføre og akselerere omstillingen av konsernet, samtidig som han reduserer målet om en driftsmargin fra 7 % til 6,5 %.
Han annonserer også at lanseringen av den nye strategiplanen «Futurama», som skal erstatte den gjeldende «Renaulution» som i sin tid ble lansert av hans forgjenger Luca de Meo, er utsatt fra høsten 2025 til første kvartal 2026.
Provost annonserer dessuten at Renault fremover vil ha spesielt fokus på vekstmarkedene Sør-Amerika og India.
Han avviser at det skal foreligge planer om en stor allianse med samarbeidspartneren Geely.