-
Automateriell AS:
Servicetekniker i Oslo - Oslo Nord og Østfold
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Daglig leder
-
RSA BIL Oslo:
Selger nybil BYD
-
Birger N. Haug AS:
Teamleder mekanisk verksted
-
Billakkspesialisten AS:
Salgsrepresentant / Tekniker
-
Gundersen Bilservice A/S:
Biloppretter/ Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Proffmarked
-
Møller Bil Skadesenter Jessheim:
Bilskadereparatør
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef - Ryen
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Fornebu
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Ryen
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
Porsche Center Gardermoen:
Servicerådgiver
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Bertel O. Steen Larvik:
Servicemarkedssjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Møller Bil Skadesenter Hamar:
Biloppretter og Billakkerer
-
Møller Bilskolen:
Instruktør
-
Møller Bil Orkdal:
Klargjører
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder Klargjøring
-
Werksta Norge:
Regionleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teknikere
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Polestar
-
Motor-Trade AS:
Takstmann / Bruktbilkoordinator, Trondheim
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder og Verkstedsupport
-
Bilskadesenteret Telemark AS:
Billakkerer
-
Møller Bil Haugesund:
Bilmekaniker
-
Toyota Voss A.S:
Bilmekanikar
-
VerkstedGrossisten:
Lager- og Deleselger
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Produksjonsleder verksted
-
Nesbyen Auto AS:
Servicemarkedssjef
-
Bilimportørenes Landsforening:
Leder for kommunikasjon og myndighetskontakt
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Townpod avspeiler tiden vi lever i
- Bilene må tilpasses den måten vi lever på, proklamerer Nissan når de nå viser konseptbilen Townpod i Paris. For å understreke at vi lever i den digitale tidsalder, har de lånt iPod-navnet fra Apple.
Nissan er i det filosofiske hjørnet når de lanserer Townpod-konseptet. De peker på at vi både i arbeid og dagligliv påvirkes av de muligheter som den digitale tidsalder byr på.
Noen arbeider alene på hjemmekontor eller i små grupper, uten fast arbeidstid – de arbeider når det er behov for deres tjenester eller når de har lyst. Et tidsriktig kjøretøy må derfor være like fleksibelt, mener Nissans fremtidsutviklere.
Som en T-trøye
De sammenligner Townpod med en hvit T-trøye: Den kan brukes til både business og fritid.
Bilen skal avspeile eieren, derfor er Townpod basert på en enkel plattform som kan skreddersys etter individuelle behov – bilen skal være et ujålete «verktøy» for dagens innovatører.
Townpod har små ytre dimensjoner, men sjenerøs innvendig plass. Den har lavt, flatt gulv, og baksetet har stort reguleringsmonn i lengderetningen.
For å få så lettvint inn- og utlasting som mulig, er bakdørene hengslet i bakkant samtidig som bagasjerommet har todelte dører. Og selvfølgelig kan bilens store berøringsskjerm kobles opp mot eierens PDA.
Fremtidskompatibel
Francois Bancon, administrerende direktør i Nissan-avdelingen som enkelt og greit heter «Exploratory and Advance Planning Departement», fortsetter filosoferingen:
- For den typiske Townpod-bruker, vil den ultimate status være å signalisere anti-status. Han eller hun vet nøyaktig hva som er viktig i deres liv, så det er logisk at de selv skal få bestemme den endelige spesifikasjon på sin egen bil.
- Hvem vet hvordan vi lagrer musikk i 2020? Det er ikke så lenge siden bilene var utstyrt med kassettspillere, så var CD-spillere et «must», og i dag er det krav om at bilenes musikkanlegg skal være kompatibelt med iPod.
Derfor må Nissan Townpod konstrueres for å være kompatibel med alt som kan tenkes av kjekt-å-ha-duppetitter i fremtiden, konkluderer Bancon.