-
Svalbard Auto AS:
Mekaniker for personbil
-
Tryg:
Salgssjef i bilkanalen
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Personlig servicetekniker
-
If Skadeforsikring:
Teknisk inspektør, Storbil og Maskiner
-
Toyota Insurance Services:
Network Account Manager
-
HTS Packline:
Junior selger
-
Stangeland Maskin AS:
Mekaniker Kjøretøyverksted
-
Stangeland Maskin AS:
Lakkerer med fagansvar
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger Varebil
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Billakkerer, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Røyken
-
Vågsbygd bilverksted AS:
Biltekniker/mekaniker
-
Bilia Norge AS:
Mastertekniker, BMW Skøyen
-
Bilia Norge AS:
Servicemarkedssjef, Volvo Follo
-
Odda Bilsenter AS:
Teknisk leder
-
Odda Bilsenter AS:
Bilmekaniker
-
XPeng Motors Norway AS:
Area Manager
-
Statens vegvesen:
Utekontrollør Jessheim
-
Werksta Bergen:
Bilskadetakserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Townpod avspeiler tiden vi lever i
- Bilene må tilpasses den måten vi lever på, proklamerer Nissan når de nå viser konseptbilen Townpod i Paris. For å understreke at vi lever i den digitale tidsalder, har de lånt iPod-navnet fra Apple.
Nissan er i det filosofiske hjørnet når de lanserer Townpod-konseptet. De peker på at vi både i arbeid og dagligliv påvirkes av de muligheter som den digitale tidsalder byr på.
Noen arbeider alene på hjemmekontor eller i små grupper, uten fast arbeidstid – de arbeider når det er behov for deres tjenester eller når de har lyst. Et tidsriktig kjøretøy må derfor være like fleksibelt, mener Nissans fremtidsutviklere.
Som en T-trøye
De sammenligner Townpod med en hvit T-trøye: Den kan brukes til både business og fritid.
Bilen skal avspeile eieren, derfor er Townpod basert på en enkel plattform som kan skreddersys etter individuelle behov – bilen skal være et ujålete «verktøy» for dagens innovatører.
Townpod har små ytre dimensjoner, men sjenerøs innvendig plass. Den har lavt, flatt gulv, og baksetet har stort reguleringsmonn i lengderetningen.
For å få så lettvint inn- og utlasting som mulig, er bakdørene hengslet i bakkant samtidig som bagasjerommet har todelte dører. Og selvfølgelig kan bilens store berøringsskjerm kobles opp mot eierens PDA.
Fremtidskompatibel
Francois Bancon, administrerende direktør i Nissan-avdelingen som enkelt og greit heter «Exploratory and Advance Planning Departement», fortsetter filosoferingen:
- For den typiske Townpod-bruker, vil den ultimate status være å signalisere anti-status. Han eller hun vet nøyaktig hva som er viktig i deres liv, så det er logisk at de selv skal få bestemme den endelige spesifikasjon på sin egen bil.
- Hvem vet hvordan vi lagrer musikk i 2020? Det er ikke så lenge siden bilene var utstyrt med kassettspillere, så var CD-spillere et «must», og i dag er det krav om at bilenes musikkanlegg skal være kompatibelt med iPod.
Derfor må Nissan Townpod konstrueres for å være kompatibel med alt som kan tenkes av kjekt-å-ha-duppetitter i fremtiden, konkluderer Bancon.