-
Bilkonsulent/Plassjef
Autoringen Bergen AS
-
Takstansvarlig / Skadekoordinator
Møller Bil Romerike AS
-
Mekaniker
Bertel O. Steen Jessheim AS
-
Mercedes-Benz mekaniker
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Salgssjef
Svalbard Auto AS:
-
Kunderådgiver logistikk
Svalbard Auto AS:
-
Mekaniker
Svalbard Auto AS:
-
Daglig leder
Mobile Asker AS
-
Operativ salgsansvarlig
Rental Group Mobility AS
-
Bilglassmontør Lørenskog og Ensjø
Cary Norway AS
-
Avdelingsleder Lørenskog
Cary Norway AS
-
Bilpleier- og Teknisk Klargjører
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Hønefoss AS
-
Produktsjef
Rodin & Co AS
-
Leder forhandlersalg & Salgssjef
Sparebank 1 Finans Østlandet AS
-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
MG-Salgssjef
Norwegian Mobility Group AS
-
Dele og tilbehørs konsulent
Norwegian Mobility Group AS
-
MG Serviceinspektør / Garantibehandler
Norwegian Mobility Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Tekniker
NDS Group AS
-
Teamleder Service
NDS Group AS
-
Servicetekniker
NDS Group AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
-
Lastebilmekaniker
Bertel O. Steen Lastebil og Buss AS
Ny Borgward? Håper ikke!
Automotive News spekulerer på om dette er den første modellen fra den gjenoppståtte Borgward-produsenten. La oss håpe de tar feil.
Disse bildene er av noe kinesiske greier som heter Sauvana og som bygges av kinesiske Beiqi Foton.
Foton er en av Kina-produsentene som samarbeider med Daimler. Samtidig med at denne Sauvana debuterte på Shanghai-utstillingen tidligere i år, viste fabrikken også en ny minibuss, som heter Toano.
Den er så mye Daimler at den bruker veldig mye Sprinter-drivlinje, og delvis utviklet i Stuttgart.
Les også: To shades av Borgward
Lite Europa-tilpasset
Det kan man ikke si om Sauvana, og svært mange av de detaljene vi har om denne sværingen tyder på at det ikke akkurat er en midt-i-Europa-smaken denne bilen vil stupe ned i.
Start med at det er en karosseri-på-separat-chassis konstruksjon. Oppskriften tilhører de tyngste av de små amerikanske truckene – med andre ord hinsides europeiske mainstream-dimensjoner.
For det andre er den utstyrt enten med enten en gammel 2,8-liters Cummins Diesel med Bosch common rail og EGR og katalysator – som høres ut langt på bortsiden av dagens krav.
Euro V
Eller du kan få den med en 2,0-liters bensinmotor med «turbo-teknologi som dramatisk øker motorens ytelse» og der de stolt forteller at den oppfyller Euro V.
Euro hva?
Euroforrigeuke.
Riktignok har den traksjons-system og bakkeholder og ABS og stabilitets-hjelpemidler, pluss en sentral diff som til en viss grad kompenserer for spinn. Men – kanskje ikke nok for å erobre Europa.
Men at den har visse off-road muligheter tror jeg nok, 22 cm bakkeklaring, 36 graders angrepsvinkel, den kan kjøre ut fra en 24 graders bakke og den tåler 23 grader sideveis. Målene er lengde 483 på 279 cm akselavstand. Bredden er 191 cm og høyden 184.
Og dersom det går som jeg håper, at dette ikke er i nærheten av den første «nye» Borgwarden, har du fått alle disse informasjonene til ingen nytte.