-
Bilskadereparatør
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Mekaniker
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilkontrollør
NAF senter Dal
-
Bilberger
REDGO Norway AS avd Oslo
-
Bilansvarlig
Bertel O. Steen Lørenskog
-
Kunderådgiver
Toyota Østfold AS
-
Salgskonsulent Næring
Toyota Romerike AS
-
Salgskonsulent
Porsche Center Son AS
-
Bilkontrollør
NAF senter Mastemyr
-
Innkjøpsansvarlig
Motor Part AS
-
Bilmekaniker
Sør Caravan AS
-
Mekaniker/tekniker
Birger N. Haug AS avd Asker og Bærum
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Gardermoen
-
Oppretter
Volmax
-
Bruktbilselger
Bertel O. Steen Vestfold AS
-
Næringsselger
RøhneSelmer AS
-
Digital innkjøper
Autoproff Norge AS
-
Digital selger
Autoproff Norge AS
-
Senterleder
NAF senter Stavanger
-
Mekaniker
Birger N. Haug Oslo
-
Teamleder
Birger N. Haug Oslo
-
Takstmann
AutoIn bilskadesenter AS
-
Sales Specialist
Axalta Coating Systems Norway AS
Ny Octavia Scout
Skoda har nylig lansert femte generasjon Octavia. Nå følger varianten som står høyest på ønskelisten til norske Skoda-kunder.
Skoda Octavia Scout er et vanlig syn på norske veier. En praktisk, ujålete familiebil med plass til det meste og god fremkommelighet.
Nå lanseres fjerde generasjon av den populære familiebilen med røffe detaljer, off-road-look, ekstra bakkeklaring og firehjulsdrift. Nå med enda mer plass og mulighet for ren forhjulsdrift for dem som klarer seg med det.
Les våre førsteinntrykk av nye Skoda Octavia
Octavia Scout leveres kun som stasjonsvogn, og det er jo karosseriformen nordmenn flest uansett velger. Den har «Rough-Road» pakke som standard, noe som inkluderer beskyttelse på undersiden og 15 mm ekstra bakkeklaring.
Bilen er ingen off-roader, men med firehjulsdrift tar den seg godt frem på røffe veier, sommer som vinter, og den er ideell for trekking av campingvogner, hestehengere eller båthengere. Med sterkeste motor kan den trekke inntil to tonn.
Nye Octavia kommer for første gang som ladbar hybrid
Med en lengde på 4.703 mm og en bredde på 1.829 mm er den henholdsvis 16 mm lengre og 15 mm bredere enn forgjengeren. Bagasjerommet, som ifølge Skoda er det største i segmentet, har en kapasitet på 640 liter – en økning på 30 l.
En ny, evo-generasjon 2.0 TDI varter opp med 200 hestekrefter og maks dreiemoment på 400 Newtonmeter. Denne leveres også i en versjon med 150 hk. Foretrekker du bensin er sterkeste alternativ 2.0 TSI med 190 hk.
Alle disse leveres i kombinasjon med 7-trinns DSG og firehjulsdrift.
Les om de sportslige Octavia RS-modellene
Mindre aktuelt for Norge, men sikkert populært i markeder med mildere klima enn vårt, er de nye utgavene med forhjulsdrift. Her tilbyr Skoda en 2.0 TDI med 115 hk og en 1.5 TSI med 150 hk – begge i kombinasjon med 6-trinns manuell girkasse.
I tillegg lanseres e-TEC 1.5 TSI med mild hybridteknologi og kombinasjonen forhjulsdrift / 7-trinns DSG automat.
Designmessig skiller Scout-modellen seg ut med spesielle støtfanger og integrerte skliplater i alu-look foran og bak, samt sort plast-trim på skjermer, sideskjørt og nederst på dørene. 18-tommers spesialfelger er standard, men bilen kan også bestilles med 19-tommere.
Frontsplitter og diffuser, takrails, speilhus og vindusrammer har blank finish.
Octavia Scout leveres med LED tåkelys som standard, men kan også bestilles med full LED Matrix hovedlys som automatisk tilpasser lysene til kjøreforhold og møtende trafikk.
Innendørs er det meste som i en vanlig Octavia, inkludert et moderne dashbord med stor, frittstående skjerm på inntil 10 tommer og digitale instrumenter.
Krom-detaljer pynter opp dashbord, dører og håndtak mens kontrastsømmer er på plass på senterkonsoll og seter. Pedalene har aluminium-finish. Skoda lover ytterligere detaljer i begynnelsen av juli. Da får vi nok også de norske prisene.