-
Økonomi- og administrasjonsansvarlig
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Kundeansvarlig/Key Account Manager
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Daglig leder
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Bilskadereparatør
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Mekaniker
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilberger
REDGO Norway AS avd Oslo
-
Bilansvarlig
Bertel O. Steen Lørenskog
-
Salgskonsulent Næring
Toyota Romerike AS
-
Salgskonsulent
Porsche Center Son AS
-
Bilkontrollør
NAF senter Mastemyr
-
Innkjøpsansvarlig
Motor Part AS
-
Bilmekaniker
Sør Caravan AS
-
Mekaniker/tekniker
Birger N. Haug AS avd Asker og Bærum
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Gardermoen
-
Oppretter
Volmax
-
Bruktbilselger
Bertel O. Steen Vestfold AS
-
Næringsselger
RøhneSelmer AS
-
Digital innkjøper
Autoproff Norge AS
-
Digital selger
Autoproff Norge AS
-
Senterleder
NAF senter Stavanger
-
Mekaniker
Birger N. Haug Oslo
-
Teamleder
Birger N. Haug Oslo
-
Takstmann
AutoIn bilskadesenter AS
Skoda strekker seg langt for Kina
Kinesere har en forkjærlighet for lange biler, og hva gjør man ikke for å sikre suksess på verdens største bilmarked?
For å lykkes i Kina må man tilby modeller med strukket akselavstand, og gjennom årene har du sett ganske mange av dem på disse sidene.
Når Skoda nå klargjør fjerde generasjon Octavia for det kinesiske markedet, så lager de en spesialutgave som tilfredsstiller flest mulig av ønskene fra kresne kinesere.
Skoda Octavia Pro er en skreddersydd modell der akselavstanden er strukket med 44 millimeter og den totale lengden med 64 mm sammenlignet med bilen vi får tilgang til på vårt kontinent.
Og siden tredje generasjon Octavia fortsatt skal selges i Kina blir differansen enda større – da er nykommeren hele 78 millimeter lengre.
Octavia har vært en gedigen suksess for Skoda, og ikke minst i Kina med over 1,4 millioner eksemplarer solgt (av 6,8 millioner globalt) siden tidenes morgen. Og da lytter man selvsagt nøye til kundenes ønske før man lanserer en ny modell.
For å gjøre Octavia Pro enda mer eksklusiv har Skoda hentet designelementer fra RS-utgaven for å pynte opp front og hekk kombinert med sort tak, sorte speilhus og felger i opptil 18 tommer. De smale frontlyktene har LED-teknologi som standard.
En stor 12-tommers berøringsskjerm sitter øverst på dashbordet, og selvsagt har bilen permanent tilgang til Internett og det siste på underholdningsfronten. Den teknologifrelste kan spe på med digital cockpit og head-up display.
Med hensyn til drivlinje er utvalget begrenset til en 1,4-liters TSI-motor på 150 hk og maks dreiemoment på 250 Nm som driver forhjulene gjennom en 7-trinns DSG-kasse med shift-by-wire teknologi.
PS!
Selv om Kina er Skodas viktigste marked gikk det ikke spesielt bra der i 2020, da sank nemlig salget fra foregående år med 38,7 prosent – fra 282.000 biler i 2019 til 173.000.