-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Sjette generasjon av populær norgesvenn
Subaru Outback har en stor tilhengerskare i Norge. Nå kommer den i ny drakt, men Norge står ikke på lanseringskartet.
Subaru Legacy Outback satte i gang en bevegelse som flere andre har fulgt, først ut var Volvo med sine Cross Country-modeller og Audi med sin Allroad-familie. Senere har også blant andre Volkswagen og Mercedes fulgt i de samme fotsporene.
Nå er sjette generasjon Outback lansert i en rekke markeder, men denne kommer ikke til Norge. I alle fall ikke foreløpig, for eneste drivlinje som tilbys nå er en 2,5-liters bensinmotor. Subaru tilbyr ikke det som skal til for å lykkes i Norge – nemlig lademulighet. Dermed lider den sammeskjebne som nye Outlander.
Bilen er lett gjenkjennelig som en Outback, men med unntak av akselavstanden har den vokst i alle retninger. Lengden er økt med 5 centimeter til 487 cm, bredden med 4 til 188 cm og høyden med 7 til 168 cm – alt for å gi et mer romslig interiør med økt komfort.
En bakkeklaring på 213 mm er mer enn mange såkalte SUV-er kan skilte med. På tross av økte dimensjoner er vektøkningen beskjedne 20 kg (avhengig av utstyrsnivå). Tilhengerfraksjonen kan fortsatt glede seg over muligheten til å trekke to tonn.
Boxermotoren på 2,5 liter er ifølge Subaru 90 prosent ny. 187 hestekrefter er en økning på 7 prosent, og maks dreiemoment på 245 Nm er opp 4,2 prosent. Samtidig reduseres snittforbruket fra 0,83 til 0,73 liter på mila, tilsvarende et CO2-utslipp på 168 g/km.
I tillegg er den trinnløse CVT girkassen fornyet, og via hendler på rattet kan du velge åtte trinn i manuell modus.
Også interiørt er det mye nytt med 11,6-tommers infotainment-skjerm vertikalt plassert på dashbordet, og selvsagt er det siste på sikkerhetsfronten på plass for at bilen skal nå høyest mulig score i kollisjonstester.