-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Student-Be-kini
De som besøker Paris-utstillingen (og de har fremdeles dagen på seg) bør besøke hallene litt utenom alfarvei. Da treffer man for eksempel noen glade studenter som nettopp har vunnet ingeniørforeningens pris for mest innovative bilforslag.
Dette er en tradisjonsrik forsamling som alltid har vært stolte av å fremelske avant garde ideer, og glem så å spørre om de er kommersielt interessante også. Allerede før krigen hadde de konkurranser der de ba om bidrag til diskusjonen om praktiske småbiler. Den kjente arkitekten le Corbusier var blant deltakerne for 65 år siden.
Nå har en ny SIA-konkurranse gått av stabelen og denne gangen var det fire studenter fra ESAAB i Nevers som stakk av med førstepremien. Deres bil, Be-kini heter den, navnet er meget begripelig når man ser den luftige konstruksjonen, står utstilt på bilutstillingen, der de stolte konstruktørene gjerne demonstrerer den.
Oppgaven var En drømmebil og det disse guttene har drømt om er ferie og fritid. Bare bein, vind i håret, ikke dramatisk rask (gjerne el-motorer) men dramatisk enkel å fremstille. Litt avansert med fire styrbare hjul og en joy-stick som kontrollenhet for alle funksjoner. En svær bøyd plate danner seter, dashbord og panser, samtidig som den er det avstivende elementet som holder rør-rammen på plass. Lang fjæringsvei burde sikre maks komfort, selv om sandstrandhjulene fra Michelin er noe av det lavprofileste man har sett på denne type kjøretøy.
Vellykket og en fortjent førstepremie, spør du meg.