-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Midtlivsløft for Touran
Touran får en velfortjent ansiktsløfting nå som den nærmer seg sin midtlivskrise. Nyheten vises i Paris og kommer til Norge i løpet av høsten.
Pop
Touran er en av Norges aller mest populære bilmodeller. Hittil i år er den registrert i et antall av nesten 3.000 biler mens totalen for 2005 var 4.763 fordelt på 2.450 personbiler og 2.313 varebiler. Den er dermed en klar ener blant kompakte flerbruksbiler.
Og flerbruk blir det også når den nye modellen kommer, for endringene er i stor grad kosmetiske. Dermed kan den fortsatt selges som varebil med to seter, som 5-seter med brukbart bagasjerom eller som 7-seter uten sistnevnte.
TSI og TDI
Nye motorer og nytt utstyr kommer også på programmet. 1,4-liters TSI-motoren med kompressor og turbo, først anvendt i Golf GT, kommer i to forskjellige utgaver.
140-hesteren er klar fra bilens lansering mens en tilsvarende motor med 170 hester blir tilgjengelig fra våren 2007, med DSG gearkasse som standard.
Innstegsmotoren blir en bensindrevet 1,6-liter med 102 hk, mens de som foretrekker diesel kan velge mellom fire alternativer på henholdsvis 90, 105, 140 eller 170 hk. Touran leveres også som EcoFuel-utgave for land der naturgass er tingen.
Auto parkering
Mye nyttig og mindre nyttig tilleggsutstyr settes på smørbrødlista, deriblant Park Assist som gir automatisk lukeparkering uten at sjåføren tar i rattet.
Du skal få vite mer om priser og levering av nye Touran når detaljene foreligger – trolig i forbindelse med Paris-utstillingen som åpner om to uker.