-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Scirocco gjenoppstår
I Berlin ble i kveld (torsdag) Volkswagens nyeste konseptbil avduket. I 2008 skal den på markedet i produksjonsdrakt.
På forhånd er bilen omtalt som Concept S mens den ved kveldens presseavduking ble presentert som IROC. Legg til to bokstaver foran og to bak, og du har en gammel slager som første gang så dagens lys for 33 år siden i ny innpakning – scIROCco.
Jon Winding-Sørensen er på plass i Berlin og har sendt oss de første bilder fra sin mobiltelefon. Vi har også fått de første dataskisser, men først fredag vil VW frigjøre de offisielle bildene.
Vi har foreløpig sparsomt med detaljer om produksjonsbilen, men får vite at den blir utstyrt med en 4-sylindret TSI-motor (med kompressor og turbo) som i denne utgaven yter 210 hk. Hvorvidt dette dreier seg om 1,4-literen som leveres i Golf GT, er det ikke sagt noe om.
Oppdatering fredag 25/8-2006:
Det ble ikke gitt mange detaljer om bilen etter presentasjonen, men vi kan i hvert fall slå fast at den er 424 cm lang, 180 cm bred og 140 cm høy. Akselavstanden på 268 cm gir forbausende god plass også i baksetet, og uten å slå ned bakseteryggen er det 300 liter bagasjeplass.
Designerne er veldig stolte av grønnfargen, den er et minne om den spesielle grønnfargen den første Sciroccoen var utstyrt med da den kom for nøyaktig 30 år siden.
Det blir mer om denne i neste nummer av Bil.