-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Franske miniatyrer
Som vanlig var det en fantastisk rekke av de mini (moped-) bilene vi aldri ser andre steder enn på Paris-utstillingen.
Hva heter de alle sammen? Ligier. Aixam. Secma. Chatenet. Zest. Biler som ved hjelp av en Yanmar-motor, eller en fra Lombardini kan kjøres uten førerkort.
Jeg påstår verken at de er veldig populære (etter at de måtte utstyres med registreringsskilt er poenget med å parkere dem ulovlig falt bort), jeg påstår heller ikke at det er veldig mange av dem, jeg sier bare at de er ganske morsomme der de står eller går.
Ligier som har bygget en modell som er en slags tender-car til deres nyeste racerbil. Aixam som lager en mikro-utgave av Polo Cross, med samme oransje fargen. Eller Chatenet som har en konseptmodell som skal bringe tankene hen på en ny Mini Cooper.
De finnes i alle fasonger og størrelser (så lenge vi snakker små størrelser), lukkede eller åpen. Og ikke bare åpne – åpne fra alle kanter som en skikkelig quad med veltebøyle.
Typiske spesifikasjoner er mål på under tre meter legde, akselavstand på rumperistende 2 meter, plast- eller glassfiberkarosseri og en total vekt på oppunder 350 kg. En to-sylindret diesel på rundt en halv liter og med de 4 kW (5,4 hk) som er max for de førerkortfrie. Automatgear skal hjelpe dem.