-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Smart på strøm
Endelig bekrefter Smart at de jobber med Ampère.
Piloter
I et års tid har det trillet elektriske Smart-biler i London. I forrige måned startet Daimler med det de kalte verdens største el-bil prosjekt i Berlin.
Og den flåten inneholder jommen en del Smart, ja. Men først nå, på Paris-utstillingen, fikk vi offisielt bekreftet at det er en elektrisk smart på vei til det vanlige markedet også.
Riktignok kaller Smart seg verdensmester i lavt utslipp for forbrenningsmotorbiler, deres cdi-utgave avleverer 88 g CO2 pr. km. Og fra og med nå er de to bensin-Smartene utstyrt med et start/stopp system fra Valeo, som gjør at de kryper enda litt ned i utslippsovesikten.
Men det er jo allikevel et poeng med å fjerne all lokal eksos, og det kan el-bilen hjelpe til med.
Snart på bånd
Smart akter å være på plass i dette segmentet også, og sier at de første korte seriene skal produseres ganske tidlig i 2009 og bilene skal leveres til utvalgte kunder først.
Det sies ikke et ord om tekniske spesifikasjoner foreløpig, bortsett fra at vi får høre at de er utstyrt med siste generasjon Lithium-Ione-batterier.
Og at de skal utstyres med en om bord-enhet som skal kunne kommunisere med ladestasjonene – slik det gjøres i Berlin nå.
Men vekt eller rekkevidde eller slike uvesentlige ting aner vi ikke noe om foreløpig. Og de av dere som har sett rapporter på London-bilene, kan glemme dem. De er så totalt fjorårets modell. Både bilen og strøm-avdelingen tilhører en helt annen generasjon nå.
De som sto i Paris (eller hang på veggen) virket imidlertid litt mer som tomorrow.