-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Smart på strøm
Endelig bekrefter Smart at de jobber med Ampère.
Piloter
I et års tid har det trillet elektriske Smart-biler i London. I forrige måned startet Daimler med det de kalte verdens største el-bil prosjekt i Berlin.
Og den flåten inneholder jommen en del Smart, ja. Men først nå, på Paris-utstillingen, fikk vi offisielt bekreftet at det er en elektrisk smart på vei til det vanlige markedet også.
Riktignok kaller Smart seg verdensmester i lavt utslipp for forbrenningsmotorbiler, deres cdi-utgave avleverer 88 g CO2 pr. km. Og fra og med nå er de to bensin-Smartene utstyrt med et start/stopp system fra Valeo, som gjør at de kryper enda litt ned i utslippsovesikten.
Men det er jo allikevel et poeng med å fjerne all lokal eksos, og det kan el-bilen hjelpe til med.
Snart på bånd
Smart akter å være på plass i dette segmentet også, og sier at de første korte seriene skal produseres ganske tidlig i 2009 og bilene skal leveres til utvalgte kunder først.
Det sies ikke et ord om tekniske spesifikasjoner foreløpig, bortsett fra at vi får høre at de er utstyrt med siste generasjon Lithium-Ione-batterier.
Og at de skal utstyres med en om bord-enhet som skal kunne kommunisere med ladestasjonene – slik det gjøres i Berlin nå.
Men vekt eller rekkevidde eller slike uvesentlige ting aner vi ikke noe om foreløpig. Og de av dere som har sett rapporter på London-bilene, kan glemme dem. De er så totalt fjorårets modell. Både bilen og strøm-avdelingen tilhører en helt annen generasjon nå.
De som sto i Paris (eller hang på veggen) virket imidlertid litt mer som tomorrow.